چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۶
کد مطلب: 22791
۰

در "انتقاد از کودکتان" با انصاف باشید

مریم محمدی کارشناس روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همیشه و در هر کلاسی دانش‌آموزان کم‌توجهی وجود دارند که به مطالب آموزشی توجه کافی ندارند، بیشتر معلم‌ها برای اینکه توجه دانش‌آموز را جلب کنند در مورد مطالب گفته شده سؤالی می‌کنند که طبیعتا دانش‌آموز نمی‌تواند به آن پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: این کار، گاهی با سرزنش یا خنده بچه‌ها و احساس شرمساری برای دانش‌آموز همراه است و می‌تواند به اعتماد به نفس او لطمه بزند بهتر است به جای این کار، معلم سؤالی بپرسد که مطمئن است دانش‌آموز می‌تواند به آن پاسخ دهد.

محمدی افزود: به این ترتیب بدون اینکه "اعتماد به نفس" کودک آسیب ببیند توجهش به درس جلب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد