شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ / ۲۱:۴۴
کد مطلب: 5716
۰

وزير آموزش و پرورش: افت تحصيلي 25 درصدي دانش‌آموزان در سال اول متوسطه را قبول ندارم

وزير آموزش و پرورش ضمن تاييد افت تحصيلي در سال اول متوسطه گفت: اعلام آمارغير مستند و غير کارشناسي از سوي برخي مبني بر افت تحصيلي 25 درصدي در سال اول متوسطه را قبول ندارم. به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي تصريح کرد: افت تحصيلي در سال اول دبيرستان به دليل وجود آيين نامه اي خاص و مغايرت آن با برنامه هاي کلاسهاي بالاتر مقطع متوسطه، وجود دارد که اين افت سالانه با تلاش وزارت آموزش و پرورش در حال کاهش است. وي خاطر نشان کرد: در سال اول متوسطه اگر دانش آموزي در يک واحد درسي نمره نياورد مردود مي شود اما در کلاسهاي بالاتر آن واحد درسي را مي تواند در تابستان همان سال بگذراند لذا اين دليل عمده افت تحصيلي در کلاس اول دبيرستان به شمار مي رود. حاجي بابايي افزود: البته افت تحصيلي دلايل متنوعي دارد از جمله موضوع خانواده، مسائل اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي که يک بخشي از آن آموزش و پرورش است. براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وي تاکيد کرد: آموزش و پرورش تلاش مي کند با برنامه ريزي، تغيير در روش‌هاي تدريس و تغيير در کتب آموزشي اين افت را کاهش دهد چنانچه اين طي ده سال گذشته اتفاق افتاده و از 37 درصد در سال 80 به 20 درصد در سال 90 رسيده است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.