کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثير جنب و جوش به فراگیری دانش آموزان بیش فعال !

خبرگزاری ایرنا , 30 فروردين 1394 ساعت 19:06

یک تحقیق جدید نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم توجهی-بیش فعالی زمانی که جنب و جوش دارند، بهتر فرا می گیرند.


به گزارش هلث، مارک راپورت نویسنده و رییس بخش روانشناسی اطفال دانشگاه سنترال فلوریدا واقع آمریکا گفت: در رویکردهای سنتی هدف رام کردن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی است اما این هدف دقیقا مخالف چیزی است که باید برای اکثر کودکان مبتلا به این اختلال انجام داد.


وی افزود: با این حال این پیام به این معنی نیست که به کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی باید اجازه داد که در اتاق بدوند بلکه لازم است شرایط جنب و جوش آنها را تسهیل کرد تا بتوانند سطح هوشیاری لازم خود را برای فعالیت های شناختی حفظ کنند.

این مطالعه که در مجله Abnormal Child Psychology منتشر شده است این ادعا را تایید می کند که جنب و جوش بیش فعالی در کودکان مبتلا به کم توجهی-بیش فعالی به صورت یک هدف سازنده عمل می کند.

به بیان دیگر ، بیش فعالی به دانش آموزان در حفظ هوشیاری در کلاس درس کمک می کند اما تنها لازم است که هدایت شود.

این مطالعه نشان می دهد که دانش آموزان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی زمانی که بر روی توپ یا دوچرخه ورزشی می نشینند، عملکرد بهتری در کلاس درس، تکالیف و آزمون های روزانه دارند.

 


کد مطلب: 30452

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30452/تاثير-جنب-جوش-فراگیری-دانش-آموزان-بیش-فعال

میگنا
  https://www.migna.ir