کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت روز

از روز ملی روان شناس و مشاور تا روز جهانی روان شناسی

9 ارديبهشت 1397 ساعت 7:00

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از سال 1395 روز نهم اردیبهشت را به عنوان روز ملی روانشناسی و مشاوره پیشنهاد داده است.


میگنا: اختصاص روزی از سال به عنوان روز روان شناس و مشاور، گامی است موثر و مثبت در جهت ارج‌ نهادن زحمات این قشر یاریگر که با شکیبایی، رازداری، خوش رویی، امانت داری و احترام به افراد کمک می کنند تا آنها بتوانند مشکلات زندگی خود را مدیریت کنند.

مشکلاتی که گاه شنیدنش برای هر فرد عادی، خود رنجی بزرگ به حساب می آید، امید و نشاط را به ایشان اهداء می کنند و سخاوتمندانه آرامش را به تن رنجور و گونه دردمندشان هدیه می کنند؛ اقدامی شایسته است.

افزون بر آن، آنچه مسلم است سودمندی های روان شناسی در قلمرو گسترده ای از شهرسازی، معماری، هنر و سینما گرفته تا فضانوردی در جهان کاربرد دارد؛ از این رو نُهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به عنوان روز ملی روان شناس و مشاور " در ایران نام گذاری شد.

اما روز جهانی روان شناسی یا به عبارتی دقیق تر " روز جهانی روان شناسی در سازمان ملل متحد"؛ هم‌زمان با سازمان ملل، انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) و دیگر انجمن‌های روانشناسی سراسر جهان نیز این روز را گرامی می‌دارند.

(APA) مي گويد: روز روان شناسی در سازمان ملل متحد، يك جشن و فرصت مهمي است براي روان شناسان و دانشجويان روان شناسي، براي كمك به فعاليت هاي U.N تا به نگراني هاي جهاني بپردازد. روز جهانی روان‌شناسی در سازمان ملل، هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود، در سال 2018، یازدهمین روز روان‌شناسی در سازمان ملل متحد در روز 11 آوریل برابر با 22 فروردین 1397 برگزار شد.


حسین ملکی- روان شناس


کد مطلب: 44129

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/44129/روز-ملی-روان-شناس-مشاور-جهانی-شناسی

میگنا
  https://www.migna.ir