کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل

9 اسفند 1390 ساعت 9:19


    سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) از رفع مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل خبر داد و گفت: با این مصوبه پس از این شرکت در آزمون جامع ضرورتی ندارد.
به گزارش فارس ، اسدالله اسدی گرمارودی سرپرست مجتمع عالی پیامبر اعظم (ص) در حاشیه همایش "مربی تربیتی، خلاقیت و جامعه امروز" که در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران از رفع مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل خبر داد و اظهار داشت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شده است که پس از این تمامی فرهنگیان می‌توانند در آزمون‌های سراسری وزارت علوم شرکت کنند و در صورت قبولی و ادامه تحصیل و فارغ‌التحصیلی، مدرک مورد تأیید وزارت علوم را بگیرند.

وی افزود: تا پیش از این دارندگان مدرک معادل فقط باید در آزمون جامع شرکت می‌کردند و در صورت قبولی اجازه ادامه تحصیل می‌یافتند، اما استدلال وزارت آموزش و پرورش این بوده است که به دلیل رشد یکباره جمعیت در دهه 60 و 70 و معادل تلقی شدن مدارک صادر شده برای فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش، این افراد مشکل ادامه تحصیل داشته‌اند.
اسدی گرمارودی ادامه داد: بر این اساس درخواست ما از شورای عالی فرهنگی این بود که فرهنگیان به جای شرکت در آزمون جامع، در کنکورهای وزارت علوم و با درنظر گرفتن شاخص‌های این آزمون‌ها شرکت کنند و در صورت قبولی که نشان‌دهنده سطح علمی آنها است بتوانند ادامه تحصیل دهند.
سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذرماه 77 تاریخ پایانی دوره‌های مدرک معادل دستگاه‌ها بود و پس از آن وزارت علوم دوره‌های معادل را برای کارکنان دستگاه ها لغو کرده است، لذا همه فرهنگیان دارای مدرک معادل تا این تاریخ، پس از این هیچ مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند در هر دانشگاهی آزمون داده و در صورت قبولی، در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.
اسدی گرمارودی اضافه کرد: این مصوبه ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ نیز لازم‌الاجراست.
* جزئیات اساسنامه دانشگاه فرهنگیان/ صدور حکم رئیس دانشگاه برای چهار سال
وی در ادامه از ابلاغ اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان توسط رئیس‌جمهور در تاریخ اول اسفندماه به آموزش و پرورش خبر داد و با اشاره به جزئیات این اساسنامه گفت: این دانشگاه برای فرهنگیان خواهد بود و تا سطح دکترا دانشجو پذیرش خواهد کرد.
سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: سازمان مرکزی این دانشگاه در تهران است و در هر استان نیز دو پردیس خواهران و برادران که از ساماندهی 112 مرکز تربیت معلم فعلی شکل می‌گیرد، ایجاد خواهد شد.
وی افزود: برای سال تحصیلی سال آینده 25 هزار دانشجو برای مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری پذیرش خواهیم کرد و در دفترچه شماره یک کنکور امسال نیز از سوی متقاضیان برای این دانشگاه علامت زده شده است.
اسدی گرمارودی با اشاره به متعهد خدمت شدن دانشجویان پذیرش شده در این دانشگاه عنوان کرد: چهار سال تحصیلی این دانشجویان جزء سوابق کاری و بازنشستگی آنها محسوب می‌شود و نیاز به گذراندن دوره خدمت سربازی نیز نخواهند داشت، علاوه بر آن برای فرهنگیان دیگر که 930 هزار نفر هستند، این دانشگاه در استان‌ها موظف خواهد بود که برای ارتقاء توانمندی‌های آموزشی و مهارتی آنها تا سطح دکترا برنامه‌ریزی کند که این کار نیز از سال‌های آینده به طور جدی دنبال می‌شود.
* پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش یک‌سال آموزش مهارتی می‌بینند
سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش ایجاد شده است، پس از این وزارتخانه هیچ نیرویی را با عنوان شرکتی یا حق‌التدریس جذب نخواهد کرد و اگر این دانشگاه در برخی از رشته‌ها بنا به دلایلی نتواند دانشجو بپذیرد، تنها راه باقی‌مانده برگزاری آزمون استخدامی خواهد بود که پذیرفته‌شدگان این آزمون‌ها نیز پیش از اشتغال به کار باید یک سال آموزش‌های مهارتی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
اسدی گرمارودی در ادامه با اشاره به ترکیب هیأت‌امنای این دانشگاه گفت: رئیس‌جمهور وزرای آموزش و پرورش و علوم، یک معاون وزیر علوم، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش، یک نفر از معاونان رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعضای هیئت امنای این دانشگاه هستند و در نظر گرفتن چنین ترکیبی نیز برای این بوده است که با پذیرش دانشجو از ابتدا نسبت به تعهد خدمت و تعیین ردیف استخدامی آنها اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه ویژه فرهنگیان به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و موافقت وزیر علوم و هیأت ‌امنای این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود و پس از تأیید این شورا، حکم وی توسط وزیر آموزش و پرورش برای مدت چهار سال صادر می‌شود.
به گزارش «توانا»، سرپرست مجتمع عالی پیامبر اعظم (ص) در ابتدای این همایش در سخنانی معلم و مربی را دارای جایگاهی ویژه در سند تحول بنیادین این وزارتخانه خواند و افزود: براساس ماده یک اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان این دانشگاه یک مجموعه تربیت‌محور خواهد بود، همچنین 35 واحد درسی در 2 سال اول تحصیل برای تمام رشته‌ها مبتنی بر مباحث تربیتی و معارف دینی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم 25 هزار دانشجویی که از سال آینده به طور شبانه‌روزی در این دانشگاه جذب می‌شوند از نتایج تلاش‌های محققان کنونی بهره‌مند شوند.


کد مطلب: 9298

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9298/حل-مشکل-ادامه-تحصیل-فرهنگیان-دارای-مدرک-معادل

میگنا
  https://www.migna.ir