کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی فراهم شد

29 دی 1390 ساعت 21:48



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از مهر سال آینده "دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای آسیب‌دیدگی کم" در مدارس عادی واجد شرایط تحصیل می‌کنند.

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص مصوبات هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه این شورا به تصویب آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال 85 در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و در 5 سال گذشته به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا شد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه تعلیم و تربیت فرایند اجرا را بررسی کرد و نتیجه آن را به شورای عالی آموزش و پرورش گزارش داد و در نتیجه این شورامصوب کرد تا این طرح به صورت قطعی در مدارس واجد شرایط اجرا شود.

نوید ادهم افزود: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (کودکان استثنایی) با میزان آسیب‌دیدگی اندک مانند ناشنوایی، نابینایی و معلولیت جسمی اندک می‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.

وی درباره اثرات این مصوبه گفت: این مصوبه سبب خواهد شد تا این گروه از دانش‌آموزان خود را عضوی از جامعه دانسته و ارتباط عاطفی و فکری مناسبی با جامعه برقرار کنند؛ همچنین دانش‌آموزان عادی این گروه از دانش‌آموزان را به عضویت جامعه پذیرفته و توانایی برقراری ارتباط درست را با آنها تمرین کنند ضمن اینکه خانواده این گروه از دانش‌آموزان نیز از نظر روانی به آرامش خاطر رسیده و فرزندان خود را در محیط اجتماعی تربیت خواهند کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای آسیب دیدگی کم را متخصصان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشخیص داده و به مدارس واجد شرایط معرفی می‌کنند، اظهار داشت: این مصوبه از مهر ماه سال‌ آینده اجرایی می‌شود.



کد مطلب: 8076

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8076/امکان-تحصیل-دانش-آموزان-استثنایی-مدارس-عادی-فراهم

میگنا
  https://www.migna.ir