کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ژمان راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه فرهنگیان

17 دی 1390 ساعت 19:01


 
سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به پذیرش 25 هزار دانشجوی مقطع «کارشناسی» در دانشگاه ویژه فرهنگیان در سال آینده، گفت: دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه، در سال 91 ایجاد نمی‌شود و برنامه‌ریزی در این زمینه برای سال‌های پس از آن صورت می‌گیرد.

به گزارش میگنا، اسدالله اسدی گرمارودی، سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) در گفت‌وگو با فارس بااشاره به توسعه فعالیت‌های پژوهشی مراکز تربیت معلم اظهار داشت: با توسعه فعالیت‌های پژوهشی، «خانه فکر» دانشگاه ویژه فرهنگیان به نوعی خانه فکر آموزش و پرورش در سطح ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها تلقی می‌شود و مرکز ارتقای نیروی انسانی خواهد بود.

وی تأکید کرد: دانشجو باید در مراکز تربیت معلم به روش «دانشجو ‌معلم» و با بهره‌گیری از مهارت‌ها و فرایندهای پژوهشی پرورش یابد تا در مدرسه، مأموریت‌های نقشه جامع علمی کشور را که گذر از حافظه‌محوری به پژوهش‌محوری است، اجرا کند؛ بنابراین یکی از اساسی‌ترین کارهای دانشگاه ویژه فرهنگیان پس از استقرار، اجرای رویکردهای پژوهشی است.

اسدی گرمارودی با اشاره به رویکرد پژوهشی دانشگاه ویژه فرهنگیان گفت: در پیش‌نویس اساسنامه این دانشگاه که مصوبه نهایی آن به زودی توسط رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ خواهد شد، در بیش از 30 حوزه از مواد 30 ‌گانه از امر «پژوهش» صحبت شده است.

* نظریه‌پردازی در زمینه "تعلیم و تربیت" در دوره‌های دکترای دانشگاه فرهنگیان

* دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه فرهنگیان در سال 91 ایجاد نمی‌شود

وی اضافه کرد: در این اساسنامه قید شده که فرهنگیانی که برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد و دکتری وارد این دانشگاه می‌شوند، باید در موضوع «تعلیم و تربیت» به طور عام و نیز به طور خاص درباره دوره‌های تحصیلی و شغلی خودشان نظریه‌پردازی کنند؛ بنابراین دکترای این دانشگاه با رویکرد پژوهشی و مرتبط با نظریات مربوط به کلاس، مدرسه و محتوای درسی خواهد بود.

سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: در حال حاضر نیز فرهنگیان در دوره دکتری ادامه تحصیل می‌دهند، اما به دلیل اینکه رابطه بین اخذ مدرک دکتری و دوره‌های تحصیلی محل تدریس آنها مشخص نیست، بسیاری از این نیروها از شغل خود و نتایج تحصیلاتشان راضی نیستند، به همین دلیل در دانشگاه ویژه فرهنگیان برای ارتقای فرهنگیان، به عنوان مثال به جای رشته «ریاضی محض»، «آموزش ریاضی» را خواهیم داشت تا بهره‌وری معلمان در آموزش و پرورش بیشتر شود.

اسدی گرمارودی با اشاره به پذیرش 25 هزار دانشجو در مقطع «کارشناسی» دانشگاه ویژه فرهنگیان در سال 91، خاطرنشان کرد: پس از استقرار این دانشگاه و پردیس‌های تحت پوشش آن و نیز استقرار اعضای هیئت علمی، نسبت به ایجاد دوره‌های «کارشناسی ارشد و دکتری» اقدام می‌کنیم، اما این موضوع در سال 91 اتفاق نمی‌افتد، بلکه برای سال‌های بعد از آن برنامه‌ریزی می‌شود.


 


کد مطلب: 7867

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7867/ژمان-راه-اندازی-دوره-های-کارشناسی-ارشد-دکترای-دانشگاه-فرهنگیان

میگنا
  https://www.migna.ir