کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روغن هسته انگور بهترین نوع روغن است

24 آذر 1390 ساعت 10:46


 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روغن‌هایی مانند هسته انگور و کلزا بهترین روغن برای مصرف بوده و پس از آن روغن‌هایی مانند سویا، آفتابگردان و ذرت روغن‌های مفیدی هستند .
 مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: مصرف روغن‌های اشباع مانند روغن‌های جامد برای بدن مضر است و موجب بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. وی گفت: روغن‌هایی مانند هسته انگور و کلزا بهترین روغن برای مصرف بوده و پس از آن روغن‌هایی مانند سویا، آفتابگردان و ذرت بهترین روغن برای مصرف هستند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: روغن کانولا نیز برای بیماران قلبی مفید بوده به دلیل اینکه فرمول چربی این نوع روغن‌ بهتر از روغن‌های دیگر است. صفوی ادامه داد: در تهیه روغن‌ آفتابگردان ترکیباتی را استفاده می‌کنند که موجب بهبود کیفیت روغن می‌شود البته روغن زیتون روغنی متفاوت با روغن‌های دیگر است و یک باند مضاعف داراست.
 
وی عنوان کرد: بهتر است سالمندان از 3 دسته روغن استفاده کنند؛ 30 درصد از انرژی بدن سالمندان از روغن‌ها تأمین می‌شود که باید 10 درصد روغن زیتون، 10 درصد روغن‌های مایع دیگر مانند آفتابگردان، ذرت، کنجد و سویا و 10 درصد دیگر روغن‌های اشباع و چربی باشد که در لبنیات و گوشت قرمز موجود است.
 


کد مطلب: 7127

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7127/روغن-هسته-انگور-بهترین-نوع

میگنا
  https://www.migna.ir