کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصاحبه با پرهام مصطفوی رتبه 1 کشوری کنکور تجربی 1402

26 مرداد 1402 ساعت 21:37

پرهام مصطفوی 19 ساله و متولد سال 1383 در اصفهان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ رتبه یک را در گروه آزمایشی علوم تجربی کسب کرد.


پرهام مصطفوی، نفر اول کنکور تجربی ۱۴۰۲ اهل اصفهان است. دوران دبستان و دبیرستان را در محل زادگاهش اصفهان گذارند تا به مرحله شرکت در کنکور رسید. او دانش اموز مدرسه شهید اژه‌ای ۱ در اصفهان بوده و به دلیل علاقه یه پزشکی، رشته تجربی را در دوران دبیرستان انتخاب کرد و حالا با تلاش و کوشش توانستن به رتبه اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ را کسب کند.

پرهام مصطفوی که موفق به کسب رتبه نخست علوم تجربی شده است می‌گوید: بعد از مشخص شدن تراز نمرات در سازمان سنجش حدس می‌زدم که رتبه تک‌رقمی شوم اما با دیدم نتیجه نهایی شوکه شدم.

او افزود: تست هیچ درسی را 100 در 100 نزده بودم اما میانگین‌هایم در تمام دروس بالا بود و باعث شد به این موفقیت برسم. مصطفوی گفت: در طول روز 10 تا 12 ساعت درس می‌خواندم و 6 تا 7 ساعت نیز خواب و استراحت داشتم اما زمان‌های باقی‌مانده را با خانواده، اقوام و دوستانم سپری می‌کردم.

او که برای ادامه تحصیل دانشگاه تهران را در نظر دارد بیان داشت: به مهاجرت فکر نمی‌کنم و در حال حاضر تمرکزم بر ادامه تحصیل در داخل کشور است.

رتبه نخست کنکور تجربی که مادرش خانه دارد و پدرش معاون فرودگاه اصفهان است، اظهار کرد: در حال حاضر به تخصصی فکر نکرده‌ام و ترجیح می‌دهم با آغاز تحصیل و آشنا شدن با جو آن تخصص خود را انتخاب کنم.


پرهام مصطفوی با اشاره به موفقیتش در کنکور سراسری رشته تجربی، اظهار داشت: بنده از ابتدا به شاخه‌های پزشکی و علوم تجربی علاقه داشتم و در این مسیر خانواده و دوستانم نیز حمایتم می‌کردند و با مشورت آن‌ها تصمیم گرفتم که وارد این رشته شوم.

وی با بیان اینکه در کنکور دی ماه سال گذشته میانگین ۸۴ درصد از به ثبت رسانده، افزود: من در کنکور اول هم تلاش زیادی داشتم و نتیجه خوبی به دست آورده بودم و خوشبختانه این روند در کنکور دوم هم ادامه داشت.

رتبه اول رشته تجربی کنکور سراسری با اشاره به تاثیر بالای خانواده در موفقیتش، خاطرنشان کرد: خانوده‌ام حمایت زیادی داشتند و با کمک‌های مالی و عاطفی در این مسیر کنارم بودند، علاوه بر این خانواده‌ام تلاش کردند تا محیط آرامی را فراهم کنند و من بتوانم روی درس خواندن تمرکز کنم و از آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه در کلاس کنکور شرکت نکرده، متذکر شد: تنها در تعداد محدودی آزمون شرکت کردم تا میزان معلوماتم را بسنجم و این کمک کرد تا بتوانم رتبه خوبی را کسب کنم.

مصطفوی خطاب به سایر دانش‌آموزان گفت: به آن‌ها توصیه می‌کنم که همیشه خودشان را باور داشته و اراده و انگیزه‌شان را حفظ کنند و مطمئن باشند که اگر در این مسیر به طور مستمر تلاش کرده و خسته نشوند، می‌توانند موفق شوند.

 

کارنامه رتبه یک کنکور تجربی ۱۴۰۲
منبع:
تسنیم
اصفهان امروز


کد مطلب: 62586

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62586/مصاحبه-پرهام-مصطفوی-رتبه-1-کشوری-کنکور-تجربی-1402

میگنا
  https://www.migna.ir