کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانش اعصاب شناختی ایران در منطقه پیشتاز است

رتبه یک ایران در حوزه دانش علوم اعصاب

28 آذر 1400 ساعت 10:14

رئیس انجمن علوم اعصاب گفت: ایران در حوزه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در جایگاه نخست کشورهای منطقه قرار دارد.


به گزارش میگنا دکتر محمد حقی جغتایی، رئیس انجمن علوم اعصاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ایران در زمینه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در رتبه نخست کشور‌های منطقه قرار دارد. 
 
او افزود: ما توانستیم رتبه نوزدهم جهانی در حوزه علوم اعصاب، جایگاه سیزدهم در گرایش علوم اعصاب رفتاری، ردیف هفدهم در حوزه سلولی و مولکولی و رتبه دوازدهم جهان در حوزه هوش مصنوعی و علوم اعصاب رل به خود اختصاص دهیم.

حقی جغتایی بیان کرد: بزرگترین رویداد هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در اول دی  در بستری مجازی در تهران برگزار می‌شود. این کنگره با هدف توسعه و گسترش همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته‌های علمی با شرکت دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رزیدنت‌ها برگزار می‌شود.

رئیس انجمن علوم اعصاب بیان کرد : در این رویداد  متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه‌های معتبر داخلی و چندین کشور خارجی از جمله ژاپن، چین، کره، هند، ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان و گرجستان آخرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند.

او ادامه داد: در دهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مباحث و موضوعاتی همچون نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری صرع، تحریکات مغزی، نوروتکنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیک، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری کرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد بحث، تبادل نظر و گفت و گویی قرار می‌گیرد.

جنبه‌های کاربردی و بالینی علوم اعصاب در امرتشخیص، غربالگری و درمان بیماری‌ها و نیز همکاری و فعالیت بین رشته‌ای این حوزه برای رفاه و آسایش افراد جامعه در حوزه سلامت از رویگرد‌های علوم اعصاب است. 
 


کد مطلب: 56529

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56529/رتبه-یک-ایران-حوزه-دانش-علوم-اعصاب

میگنا
  https://www.migna.ir