کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنگام خواستگاری چی بپرسیم؟

6 شهريور 1390 ساعت 19:50


مجموعه سوالاتی که شب خواستگاری معمولآ پرسیده می شود! (مجموعه سوالات امتحانی شب خواستگاری) بخش اول: سؤالات مربوط به آینده زندگی ۱- به نظر شما مهمترین عامل موفقیت در زندگی چیست؟ ۲- ملاک خوشبختی و موفقیت را در چه می بینید؟ ۳- افکار مذهبی همسرتان و خانواده او، چقدر برای شما اهمیت دارد؟ ۴- چه صفاتی را برای همسر آینده خود لازم می بینید؟ ۵- نظر شما در مورد مراسم عقد و عروسی چیست؟ ۶- نظر شما در مورد مهریه چیست؟ ۷- زندگی در شهری دیگر را چگونه می بینید؟ ۸- آیا آمادگی دارید کمبودهای اقتصادی همسرتان و خانواده او را نادیده بگیرید؟ تا چه حد؟
بخش دوم: سؤالات مربوط به خانواده همسر ۱- از نظر اجتماعی، خانواده شما چه ایده هایی دارند؟(مثلاً در مورد جامعه، مردم، مشکلات و...) ۲- سطح فرهنگی و طرز تفکر خانواده خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ ۳- خانواده شما چقدر مذهبی هستند؟ ۴- خانواده شما سنتی هستند یا متجدد و یا معمولی؟ ۵- خانواده شما شاد و پر جنب و جوش هستند یا ساکت و آرام؟ ۶- خانواده شما مرد سالار است یا زن سالار یا شایسته سالار؟
بخش سوم: سؤالات مربوط به مسائل اقتصادی ۱- انتظارات اقتصادی شما از همسرتان تا چه اندازه است؟ ۲- نظر شما در مورد کار کردن همسرتان در خارج از منزل چیست؟ ۳- چه کاری را برای اشتغال انتخاب خواهید کرد؟ ۴- تصور شما از صرفه جویی چیست؟ ۵- چقدر معتقد به صرفه جویی و قناعت در منزل هستید؟ ۶- شما مایلید همسر شما در خرید لوازم زندگی، چه مسائلی را رعایت نماید؟
بخش چهارم: سوالات مربوط به مسائل فرهنگی ۱- تحصیلات شما چقدر است؟ ۲- آیا قصد ادامه تحصیل دارید یا خیر؟ در چه رشته ای و از چه طریقی و در کجا؟ ۳- در طول سال چند کتاب غیر درسی مطالعه میکنید؟ ۴- مطالعات شما اغلب در چه زمینه هایی بوده است؟ ۵- بهترین کتابهایی که تاکنون خوانده اید را اگر ممکن است نام ببرید؟ ۶- معمولاً چه نشریاتی را مطالعه می کنید؟ ۷- اگر ممکن است چند نفر از شخصیتهای مورد نظر و احترامتان[ شخصیتهای فرهنگی، مذهبی، هنری، سیاسی و...] را نام ببرید و دلیل محترم بودن آنها نزد شما چیست؟
بخش پنجم: سؤالات مربوط به مسائل روحی و عاطفی ۱- از چه نوع افرادی احساس انزجار و ناراحتی می کنید؟ چرا؟ ۲- اجتماعی بودن در نظر شما یعنی چه؟ ۳- خودتان را تا چه اندازه ای اجتماعی می دانید؟ ۴- در اصلاح دیگران چگونه عمل می کنید و نوع واکنشهای شما در مقابل مشکلات چگونه است؟ ۵- چقدر خود را خونسرد می دانید؟ ۶- منطقی بودن را چه می دانید؟ ۷- چقدر در زندگی خود را منطقی میدانید؟ ۸- واقع گرا هستید یا احساساتی؟ ۹- بیشتر تأثیر گذارید یا تأثیر پذیر؟ به چه میزان؟ ۱۰- چه چیزهایی موجب ناراحتی و عصبانیت شما می شود؟ ۱۱- در مواقع عصبانیت چه می کنید؟ ۱۲- دروغ گفتن را در چه مواردی جایز می دانید؟ ۱۳- در چه مسائلی سختگیر هستید؟ ۱۴- آیا انتقاد پذیر هستید؟در مقابل انتقاد چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟ ۱۵- چگونه از دیگران انتقاد می کنید؟ ۱۶- در اکثر اوقات شاد هستید یا افسرده؟ ۱۷- در زندگی چگونه تصمیم می گیرید؟ تا چه اندازه قدرت تصمیم گیری دارید؟ ۱۸- در مسائل اساسی زندگی شخصیتان، خودتان تصمیم می گیرید یا خانواده تان؟
بخش ششم: سؤالات مربوط به مسائل مذهبی ۱- اعتقادتان به خدا چگونه است؟ آیا این اعتقاد توانسته شما را از گناه باز دارد؟ ۲- آشنایی شما با مسائل و دستورات مذهبی چقدر است؟ ۳- آیا مایل هستید همسر شما تمایلات مذهبی داشته باشد یا خیر؟ ۴- رعایت حجاب را تا چه اندازه ضروری می دانید؟ تا چه حد آن را رعایت می کنید؟دلیل آن چیست؟ ۵- چقدر با قرآن آشنا هستید؟
بخش هفتم: سؤالات مربوط به روابط خانوادگی ۱- میزان دلبستگی شما به پدر و مادرتان تا چه حد است؟ ۲- پدر و مادر شما چگونه با شما برخورد می کنند؟ ۳- چقدر در فامیل و خانواده محبوبیت دارید؟ دلیل آن چیست؟ ۴- عکس العمل والدین شما در مقابل شکستهای شما در زندگی چگونه است؟
بخش هشتم: اساسی ترین سؤالات خواستگاری ۱- چه توقعاتی از زندگی آینده خود دارید؟ ۲- چه توقعاتی از همسر آینده خود دارید؟ ۳- آرزوهای بزرگ شما چیست؟ ۴- مشکلات را چگونه و تا چه حد تحمل می کنید؟


کد مطلب: 4677

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4677/هنگام-خواستگاری-چی-بپرسیم

میگنا
  https://www.migna.ir