کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور:

مهد کودک‌های بالای ۴سال نیازی به مجوز آموزش و پرورش ندارند

خبرگزاري فارس , 5 شهريور 1397 ساعت 7:50

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: مهدها به عنوان یک مرکز مستقل ارائه دهنده خدمات رشد و تکامل همه جانبه، به کودکان قبل از سن دبستان هستند و مقطع پیش دبستانی محسوب نشده و آموزش عمومی اجباری دوره پیش دبستانی را شامل نمی شوند.


ميگنا: محمد نفریه گفت: بخشنامه ای اخیرا در مورد اخذ مجوز پیش دبستانی توسط مهدهای کودک،برای ارائه خدمات رشد و تکامل همه جانبه به کودکان بالای 4 سال و امکان فعالیت همزمان مهدکودک و پیش دبستانی در یک ساختمان با دو مجوز صادر شده است. براین اساس مهدها به عنوان یک مرکز مستقل ارائه دهنده خدمات رشد و تکامل همه جانبه، به کودکان قبل از سن دبستان هستند و مقطع پیش دبستانی محسوب نشده و آموزش عمومی اجباری دوره پیش دبستانی را شامل نمی شوند.

نفریه گفت: مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی مانند قبل، می توانند در خصوص امر پرورش، مراقبت وآموزش تمام گروه های سنی ماقبل دبستان اقدام کنند و نیازی به اخذ مجوز از آموزش و پرورش ندارند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور ادامه داد: باتوجه به این که آئین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی است تا زمان حصول نتیجه نهایی، هرگونه تفاهم استانی و همکاری دو جانبه با ادارات کل آموزش و پرورش استان ها بدون هماهنگی با دفتر تخصصی مربوطه ممنوع بوده و ادارات کل بهزیستی استان ها نیز در راستای سیاست های سازمان در توسعه کمی مهدهای کودک، مانند قبل، به صدور مجوز و تمدید پروانه فعالیت مهدکودک برای پذیرش تمام کودکان گروه سنی زیر 6 سال هستند.


کد مطلب: 45210

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45210/مهد-کودک-های-بالای-۴سال-نیازی-مجوز-آموزش-پرورش-ندارند

میگنا
  https://www.migna.ir