به گزارش فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست بررسی مشاوره در این وزارتخانه، با بیان اینکه ارائه خدمات مشاورهای بخشی از فعالیتهای این معاونت است، اظهار داشت: بحرانهای رفتاری در مقطع متوسطه دوم است که ما در آن مقطع، تنها در 15 درصد مدارس مشاور داریم.
وی افزود: بخشی از حل مشکل کمبود مشاور به جذب نیرو باز میگردد که تمرکز بر کلاس درس است و به دنبال خالی نبودن کلاسها از معلم نبودن کلاسها هستیم و نبود مشاور خیلی حساسیت برانگیز نیست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایدهای هم وجود دارد که قابل توجه است که برای جبران کمبود مشاور، افراد با مدارک غیر مرتبط با گذراندن دورهای، مشاور شوند.
فیض ادامه داد: براساس یک گزارش، 60 هزار نفر از آموزش و پرورش حقوق میگیرند، اما در آموزش و پرورش خدمت نمیکنند و 60 هزار نفر هم درس مرتبط با رشته، در شهر خود ندارند و حقوق دریافت میکنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در تهران به ازای هر 20 دانشآموز، یک معلم وجود دارد و در برخی شهرها، این نسبت 9 به یک است.
فیض با اشاره به فعالیت 1300 کانون در سراسر کشور، عنوان داشت: تصمیم داریم با اجرای طرح مدرسه تکمیلی، این کانونها را تکمیل کننده فعالیتهای تربیتی و پرورشی مدرسه قرار دهیم و در قالب فعالیتهای جذاب فوق برنامه، نقایص تربیتی مدرسه را جبران کنیم.
وی اضافه کرد: از 200 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برای این طرح میتوانیم استفاده کنیم.