کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی بابایی: مشاوره؛ قلب پرورشی مدارس است

21 تير 1390 ساعت 19:09

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشاوره قلب پرورشی است، اظهارداشت: در مدارس ما مشاوره نسبت به دیروز باید بیشتر باشد البته به شرطی که آن را به طور صحیح اجرا کنیم


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مشاوره قلب پرورشی مدارس است گفت: مشاور باید صبغه دینی داشته باشد.
مهر: حمیدرضا حاجی بابایی عصر سه شنبه در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: وظیفه ما این است که دانش آموز را طوری پرورش دهیم تا هر آنچه را که می خواهد، انجام دهد و طوری کار کنیم که علم های دین را بیافزاییم.  وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در دین ، ولایت است تصریح کرد: ما باید بتوانیم کاری کنیم که در مدارس علمی به پا شود که مهمترین نشانه حاکمیت خدا و نشانه قرآن کریم و رمز قبولی نماز و روزه و تمام روشنایی ها باشد.

حاجی بابایی افزود: من مربی پرورشی را موفق می دانم که دانش آموز را یک قدم به ولایت نزدیک کند و گاهی اوقات ما ملاک اسلام می شویم که افراد را جذب یا دفع کنیم. وی با اشاره به اینکه در تهران حدود 4 هزار دانش آموز نخبه داریم، گفت: بیش از 75 درصد دانش آموزان در آزمون استعدادهای درخشان نمره کافی را کسب می کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بعضی احکام الهی که تعطیل شده است را باید اقامه کنیم و به یقین بسیاری از مشکلات در نظام تعلیم و تربیت با مدیریت صحیح برطرف می شود و نباید همه چیز را به پول و امکانات تعمیم دهیم. حاجی بابایی تصریح کرد: فضای معاونتهای پرورشی به گونه ای است که به فرموده مقام معظم رهبری باید جهادی کار کرد و مربی پرورشی تمام شاخصهای نظام و جنگ و انقلاب را داشته باشد. وی با اشاره به اینکه باید نگاه نو به مسئله پرورشی در مدارس داشته باشیم افزود: مربی پرورشی باید نیازهای "من" واقعی دانش آموزان را تامین کند و ببیند فطرت او چه می طلبد تا او را هدایت کند. 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشاوره قلب پرورشی است، اظهارداشت: در مدارس ما مشاوره نسبت به دیروز باید بیشتر باشد البته به شرطی که آن را به طور صحیح اجرا کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آموزش و پرورش باید به کلی دگرگون شود.
وی گفت: 4 درصد دانش آموزان تیزهوش و 4 درصد نیز کند ذهن هستند که به ترتیب به مدارس سمپاد و استثنایی می روند و ما باید همه دانش آموزان را تحت پوشش مشاوره قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش، نظام آموزش و پرورش تاثیرگذار را در استمرار آن دانست و افزود: دانش آموزان باید از پایه ابتدایی تا زمانی که دیپلم می گیرند در یک مدرسه تحصیل کنند و زیر نظر نگاه مشاور تربیت شوند. حاجی بابایی، معلم پرورشی را مدیر پرورشی مدرسه معرفی کرد و ادامه داد: مدیر پرورشی باید تمام عناصر مدرسه را هدایت کرده و آنان را با عمل صحیح خود تربیت کند.
وی گفت: ساختار جدید وزارت آموزش و پرورش تحول در همه زمینه هاست و باید به جایی برسیم که ستاد آموزش و پرورش با 500 نفر اداره شود.
آموزش و پرورش نیاز به کار شبانه روزی دارد. وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه 50 درصد بودجه قرآنی به آموزش و پرورش تعلق می گیرد، تصریح کرد: نوع نگاه ما به راهنمایی و متوسطه از نوع پرورشی است و باید نیروهای انسانی را در این زمینه آماده کنیم و به جایی برسیم که سه معاونت پرورشی در وزارتخانه و معاونت قرآن نیز داشته باشیم. به گفته وی، با پرورش 12 میلیون دانش آموز باید 12 میلیون ورزشکار داشته باشیم.
 


کد مطلب: 3984

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/3984/حاجی-بابایی-مشاوره-قلب-پرورشی-مدارس

میگنا
  https://www.migna.ir