کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی

26 مرداد 1395 ساعت 16:36

دبیر کل انجمن علمی دانشجویان هوشبری گفت:هزار و 533 نفر در 30 دانشگاه دولتی ،امسال در رشته های پیراپزشکی و بهداشت بدون کنکور پذیرش می شوند.


نگار شریعت دبیر کل انجمن علمی دانشجویان هوشبری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران ؛ گفت: امسال بسیاری از رشته هایی که تا دو سال پیش در مقطع کارشناسی بودند تبدیل به کاردانی شده اند و افراد بدون کنکور جذب این رشته ها می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است رشته ای که ۴سال طول می کشد را در ۲ سال به اتمام رساند گفت: طبق قانون جدیددروسی مانند فارماکولوژی وپاتو فیزیولوژی که دروس پایه هستند و دوره تحصیل آن ها 4 سال طول می کشد را افرادی که بدون کنکور وارد دانشگاه می شوند طی 3 سال می گذرانند. شریعت درباره عواقب پذیرش بدو ن کنکور در رشته های پیراپزشکی خاطر نشان کرد: ،با این شیوه تحصیلی تنها جایگاه علمی این رشته ها افت پیدا می کند و در نهایت جان بیماران زیادی در اینده ای نزدیک به خطر می افتد.

دبیر کل انجمن علمی دانشجویان هوشبری گفت: توجيه مسئولان مبني بر كمبود نيرو در مناطق محروم را که می توان با در نظر گرفتن طرح هاي كوتاه مدت و مزايا براي كارشناس هاي فارغ التحصيل رد كرد وطبق آمارهای نظام پرستاری 40 هزار نیروی كارپيراپزشكی آماده وجود دارد و پس دليلي بر جذب کاردان باقي نمي ماند.
وی هم چنین یاد آور شد:حدود 9 سال پیش قانون تعرفه پزشکی به تصویب رسید و طبق این قانون پرسنل براساس کار انجام شده مانند گرفتن رگ و تعداد سرم در روز تعرفه گذاری می شوند ولی هنوز اجرایی نشده است و با شرایط پیش آمده بهترين ويژگي اين رشته ها بازار كار آنها که با ورود اين كاردان ها موقعيت شغليشان هم به خطر می افتد.


کد مطلب: 37996

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37996/پذیرش-بدون-کنکور-رشته-های-پیراپزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir