کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتقای دانشجو بر اساس امتیاز ازدواج دانشجویی اشتباه محض است

3 مرداد 1395 ساعت 9:49

استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درخصوص آموزش پزشکی در کشور گفت:رقابت دانشجویان پزشکی در شرایط تقریبا مساوی نیست و ارتقای دانشجو به رشته های تخصصی بر اساس ازدواج دانشجویی اشتباه محض است.


 سید مصطفی شیر یزدی استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران ؛با اشاره به این که در یک جامعه سالم پیشرفت های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی صورت می گیرد ، بیان کرد : آموزش پزشکی در حقیقت تقابل و تعامل بین استاد ، دانشجو ،  دانشگاه و مدیریت دانشگاه است.
 
وی درخصوص نحوه مدیریت دانشگاه برای آموزش هر چه بهتر به دانشجویان گفت : مدیریت دانشگاه با تدبیر و سیاست رو به رشد علی رغم تعویض مدیران و یا تغییر سیاست های کلان جایگاه خود را حفظ نموده و باعث افزایش این هدف و انگیزه می شود.
 
شیریزدی همچنین نقاط ضعفی را برای آموزش پزشکی کشور برشمرد و اذعان داشت :پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه در یک سطح تقریبا مساوی صورت نمی گیرد و ارتقای دانشجویان به رده های بالاتر علی رغم امتحانات مکرر در یک شرایط تقریبا مساوی نیست.
 
استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود : رقابت دانشجویان در شرایط تقریبا مساوی نیست و ارتقای دانشجو به رشته های تخصصی بر اساس امتیاز ازدواج دانشجویی اشتباه محض است.
 
شیریزدی با اشاره به این که آموزش پزشکی در سه دانشگاه سراسری ، آزاد ، بین المللی هرکدام با سطح توانایی و امکانات آموزشی و فردی متفاوت انجام می شود اظهار داشت : این در حالی است که خروجی هر سه آنها با یک کلمه دکتر به اسم افراد اضافه گردیده در حالی که سطح آموزش  هرکدام بسیار متفاوت است.
 
 وی افزود: هیچ بهایی به پایان نامه های دانشجویی در رده عمومی یا تخصصی داده نمی شود زیرا با بودجه ناکافی و حتی اکثرا با سرمایه حداقل دانشجو در حد چاپ یک پایان نامه  یا CD بوده و به اعتبار آمار و داده های آن نمی شود اعتماد کرد.
 
استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که هدف از آموزش پزشکی تربیت نیروهای متخصص در جهت بهداشت و درمان با توجه به نیاز های  جامعه است گفت :سلامت یک جامعه که شامل رفاه جسمی ، روحی و اجتماعی می شود در گرو این آموزش پزشکی است.
 
 وی در پایان یاد آور شد :آموزش پزشکی صحیح در یک جامعه با سیاست های ثابت و روبه رشد همراه با انتخاب مدیران دانشگاهی توانمند می تواند با فراهم کردن بستر مناسب برای استاد و دانشجو و امکان امید به آینده ای درخشان امکانپذیرباشد.
 
 
 
 
 


کد مطلب: 37739

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37739/ارتقای-دانشجو-اساس-امتیاز-ازدواج-دانشجویی-اشتباه-محض

میگنا
  https://www.migna.ir