کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشته روانشناسی بالینی نياز به نظارت وزارت بهداشت دارد

باشگاه خبرنگاران migna.ir , 7 تير 1395 ساعت 16:23

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون برخی از رشته ها را نیز ما به وزارت علوم واگذار کردیم، بیان کرد:در مقابل یکی از تقاضاهای وزارت بهداشت واگذاری رشته هایی همچون روانشناسی بالینی، به این وزارتخانه بود.البته نظرات روانشناسان نیز در این موضوع بسیار اهمیت دارد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رشته روانشناسی بالینی باید با حوزه سلامت هماهنگ باشد، گفت: از وزارت علوم درخواست کردیم این رشته را به ما واگذار کند.

به گزارش میگنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه روانشناسی رشته بین رشته ای است، گفت: روانشناسی بیش از 50 گرایش دارد که چهار گرایش آن از جمله روانشناسی سلامت و روانشناسی بالینی با حوزه سلامت درگیر است.

لاریجانی ادامه داد: دانشجویان رشته روانشناسی بالینی باید در مسیر آموزشی مشخصی قرار گیرند تا بتوانند وارد کلینیک ها و مراکز درمانی شده و با بیمار برخورد داشته باشند. از همین رو ما با همکاران در وزارت علوم به طور مشترک بحثی را مبنی بر یکسان سازی کریکولوم رشته های روانشناسی داشتیم.

لاریجانی تصریح کرد: به طور کلی برخی گرایش های روانشناسی به حوزه های فرهنگی، اجتماعی و معرفتی مربوط می شود اما گرایش هایی که با حوزه سلامت در رابطه هستند، نیاز به نظارت وزارت بهداشت دارند.

وی عنوان کرد: در کل سیاست گذاری در 24 رشته باید توسط حوزه سلامت صورت گیرد چراکه سروکار دانش آموختگان این رشته ها، با بیماران است و باید با حوزه سلامت هماهنگ باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون برخی از رشته ها را نیز ما به وزارت علوم واگذار کردیم، بیان کرد: در مقابل یکی از تقاضاهای وزارت بهداشت واگذاری رشته هایی همچون روانشناسی بالینی، به این وزارتخانه بود.البته نظرات روانشناسان نیز در این موضوع بسیار اهمیت دارد.


کد مطلب: 37508

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37508/رشته-روانشناسی-بالینی-نياز-نظارت-وزارت-بهداشت

میگنا
  https://www.migna.ir