کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محصلان 40 ساعت در هفته درس می‌خوانند

میزان ساعات دروس رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش تصویب شد

فارس , 20 بهمن 1394 ساعت 17:18

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از حضور ۴۰ ساعته دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در طول هفته در مدرسه خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان 78 ساعت دروس تخصصی طی خواهند کرد.


مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه نهصد و بیست و چهارم شورای عالی آموزش و پرورش با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، گزارشی در خصوص برگزاری همایش خیرین و حامیان مدارس شبانه‌روزی و نیز جشن تکلیف 12 هزار دانش‌آموز دختر ارائه شد.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری چنین جلساتی و استمرار آنها، بر توجه بیشتر رسانه‌ها و خصوصا صدا و سیما و انعکاس مطلوب آن با توجه به کارکردهای مثبت و نیز پیوند خانه و مدرسه تأکید شد.

نوید ادهم با بیان اینکه در ادامه این جلسه، عناوین دروس دوره دوم متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با توجه به اسناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و سایر اسنادی که بر برنامه‌ریزی‌ها و محتوای این رشته‌ها تاثیر می‌گذارد و در راستای اینکه این دروس باید متناسب بازار کار و اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد، مقرر شد که در این دو شاخه تحصیلی، دانش‌آموزان در هفته حداکثر 40 ساعت در مدرسه حضور داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: این دانش‌آموزان 120 ساعت در طی 3 سال دروس عمومی و تخصصی را طی خواهند کرد که 42 ساعت به آموزش‌های عمومی مانند تربیت دینی و قرآن، آموزش عربی، تربیت‌بدنی، ادبیات فارسی، زبان خارجه، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت و درس تفکر و سواد رسانه‌ای که این دروس اصطلاحا درس‌های هویت بخش بوده و نیز مهارت های شهروندی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد، اختصاص می‌یابد.
وی از اختصاص حداکثر 78 ساعت دروس فنی و تخصصی به این 2 رشته خبر داد و گفت: این دروس به دلیل تنوع و تکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مقرر شد در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرند.


کد مطلب: 35704

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35704/میزان-ساعات-دروس-رشته-های-فنی-وحرفه-ای-کاردانش-تصویب

میگنا
  https://www.migna.ir