کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عکس/ انواع ســــردرد خود را بشناسید!

سایت میگنا , 18 بهمن 1394 ساعت 3:00

▪ سردرد دردی است که در ناحیه‌ی پس‌سری یا (occipital)، بالای چشم یا گوش و یا پشت گردن احساس می‌شود و می‌تواند مانند درد قفسه‌ی سینه یا سرگیجه دلایل بسیاری داشته باشد.


سردردهای عصبی: این نوع از دردها که به سردردهای مزمن هم معروف‌اند از رایج‌ترین انواع درد میان بزرگسالان و نوجوانان محسوب می‌شوند و به دلیل انقباض ماهیچه‌های سر و گردن که باعث به وجود آمدن دردی خفیف که برای مدتی قطع شده و دوباره شروع می‌شود به وجود می‌آید و معمولا" برای مدتی طولانی ادامه دارد.
  سردردهای میگرنی: دلیل اصلی این نوع سردردها هنوز مشخص نیست اما می‌دانیم که به انقباض رگ‌های خونی مرتبط است. دردهای میگرنی از ۴ ساعت تا ۳ روز طول می‌کشد و معمولا" ۱ تا ۴ بار در هر ماه بروز می‌کند.
سردردهای خوشه‌ای یا دسته‌ای: نادرترین نوع سردرد هستند. در این نوع، درد آن قدر شدید است که اکثر بیماران نمی‌توانند آن را تحمل کنند، در جایی دراز بکشند یا بنشینند و معمولا" هنگام درد راه می‌روند. این درد که به شکل سوزنی و سوزشی است در پشت یا دور یکی از چشم‌ها احساس می‌شود و به دلیل این‌که معمولا" حمله‌های درد به صورت گروهی است، دسته‌ای یا خوشه‌ای نامیده شده است.
سردردهای سینوسی: این نوع سردردها با دردی عمیق و پایدار در استخوان گونه، پیشانی یا تیغه‌ی بینی همراه هستند و معمولا" درد با حرکت ناگهانی سر شدیدتر شده و با دیگر نشانه‌های سینوسی مثل احساس سنگینی در گوش‌ها، تب و التهاب صورت بروز می‌کند.
-


کد مطلب: 35646

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35646/عکس-انواع-س-ردرد-خود-بشناسید

میگنا
  https://www.migna.ir