کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک چکاپ کامل برای سلامتی و طول عمر مردان

پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت , 2 آذر 1394 ساعت 11:28

انجام آزمایش‌ها به تنهایی نمی‌تواند برای تشخیص بیماری‌ها مفید باشد بلکه انجام شرح حال و معاینه پزشک نیز در کنار آن لازم است.


رضا ملایری متخصص خون و آنکولوژی با اشاره به اینکه آزمایش در کنار شرح حال و معاینه پزشک می‌تواند برای تشخیص و درمان بیماری‌ها مفید باشد، اظهار کرد: به مردان توصیه می‌شود غیر از انجام آزمایش گلبول قرمز و سفید برای تعیین میزان چربی و قند خون سالی یک بار و برای تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان آزمایش‌های psa یا پروستات را انجام دهند.

ملایری تصریح کرد: به طور کلی آزمایش‌های خوب و مناسب برای بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان نداریم. اما بهتر است مردان با انجام دو آزمایش CBC و psa، شرح حال و معاینه پزشک در درمان به موقع بیماری خود تلاش کنند.

این متخصص داخلی خون و آنکولوژی تأکید کرد: بهتر است به صورت مستمر قند و چربی خون، وزن افراد کنترل و چک شود و توصیه می‌شود برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف کارهایی مانند کاهش وزن، ورزش، استفاده از داروهای ضدچربی خون انجام شود.

وی در پایان گفت: بیشترین بیماری‌های شایع در مردان سرطان معده، روده، ریه، پروستات،‌عارضه‌های جنسی و... است و در صورت مشکوک شدن به نوعی خاص و یا انواع بیماری‌ها باید به متخصصان مراجعه و درمان را آغاز کرد. پس توصیه می‌شود برای اطمینان از سلامتی خود به متخصصان برای معالجه و تنظیم شرح حال و وضعیت خود مراجعه کنید.


کد مطلب: 34141

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34141/یک-چکاپ-کامل-سلامتی-طول-عمر-مردان

میگنا
  https://www.migna.ir