کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

يشترين موارد قاچاق كالاهاي سلامت محور،مربوط به چه قرص هايي است؟!

27 آبان 1394 ساعت 13:36

بيشترين موارد قاچاق كالاهاي سلامت محورمربوط به قرص هاي لاغري ، چاقي ، زيبايي ، جنسي و روانگردان است . .


به گزارش آريــا ،دكتر مجيد سعيدي در همايش قاچاق كالاهاي سلامت محور در ساري افزود : عرضه راحت و بدون دردسر محصولات بهداشتي و آرايشي قاچاق باعث شده تا فروشندگان اين محصولات حتي بساطشان را در كنار خيابان ها پهن و اين كالاها را به مردم عرضه كنند .

وي اثرات استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي قاچاق را گاهي غيرقابل جبران دانست و گفت : مي بايست در خصوص برخورد با اين مشكل اقدامات جدي و توجه بيشتر صورت گيرد .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران نسبت به روند رو به رشد گسترش عرضه و توزيع محصولات قاچاق حوزه سلامت هشدار داد و گفت : تبليغات مستمر شبكه هاي ماهواره اي هم موجب تمايل افراد به استفاده از اين نوع محصولات شده است .

وي افزود : با توجه به نبود كمبود در زمينه تامين داروهاي درماني ، بيشترين موارد قاچاق در اين بخش مربوط به قرص هاي لاغري ، چاقي ، زيبايي ، جنسي و روانگردان است .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره به اينكه در ايران قاچاق داروهاي درمانگر كمتر ديده مي شود ، گفت : چهار تا پنج درصد از داروهاي عرضه شده در بازار قاچاق است . وي افزود : بعضي نقاط دور از دسترس همچون آرايشگاه هاي زنانه ، عطاري ها و باشگاههاي پرورش اندام كه امكان بازرسي از آنها وجود ندارد از جمله مكان هايي هستند كه امكان توزيع و عرضه محصولات سلامت محور در آنها وجود دارد .

دكترسعيدي آسيب هاي استفاده از مصرف داروهاي قاچاق را زياد دانست و با اشاره به تبليغ بعضي فراورده هاي غذايي نامعتبر در شبكه هاي ماهواره اي و حتي شبكه هاي تلويزيوني داخلي گفت : بايد بر عرضه مواد غذايي نيز نظارت هاي قوي صورت بگيرد تا اين نوع مواد غذايي در فروشگاه ها ديده نشود .

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت : فرهنگ غلط بهتر بودن فرآورد هاي خارجي باعث شده تا ميزان استقبال افراد براي استفاده از اين نوع محصولات را شاهد باشيم .

همايش يك روزه قاچاق كالاهاي سلامت محور با همكاري دانشگاه علوم پزشكي مازندران ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و نيروي انتظامي اين استان با هدف تشريح وضعيت كنوني قاچاق كالاهاي سلامت محور و هماهنگي براي مقابله با اين روند در ساري برگزار شد


کد مطلب: 34045

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34045/يشترين-موارد-قاچاق-كالاهاي-سلامت-محور-مربوط-قرص-هايي

میگنا
  https://www.migna.ir