کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۷۰ دانشمند ايراني در فهرست برترين هاي جهان

23 شهريور 1394 ساعت 9:29

مديرکل دفتر سياست گذاري پژوهشي وزارت علوم اعلام کرد : ايران در سال 2012 از نظر قرار گرفتن دانشمندان در فهرست يک درصد برتر دنيا، رتبه قابل قبولي نداشت اما هم اکنون 170 دانشمند ايراني در رشته هاي مختلف در فهرست يک درصد دانشمندان برتر دنيا هستند.


دکتر شريفي در نشستي خبري افزود : در سال ۲۰۱۲ هيچ يک از دانشگاه هاي کشور دربين دانشگاه هاي يک درصد برتر دنيا نبود اما در سال ۲۰۱۴ تعداد ۱۲ دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۳ دانشگاه در اين سطح قرار گرفتند.

وي در پاسخ به خراسان درباره دلايل کاهش شتاب علمي نيز از کاهش سهم ايران در توليدات علمي جهاني نمايه شده در پايگاه ISI از 1.38 درصد در سال 2012 به 1.06 درصد در حال حاضر خبر داد و گفت: کاهش شتاب رشد علمي معلول کاهش ارائه مقالات ايراني در همايش‌هاي بين‌المللي به دليل تحريم‌ها بوده است .

ايران براساس شاخص‌هاي ISI در رتبه 17و طبق شاخص‌هاي اسکوپوس در رتبه 16 توليد علم دنياقرار دارد. براين اساس در سال 2012 سهم ايران از توليدات علمي جهان 1.5 درصد بوده که در حال حاضر به 1.7 درصد افزايش يافته است.

وي همچنين ازشناسايي ۲۴ نشريه و۱۱ پايگاه علمي جعلي و تقلبي طي يک ماه گذشته خبر داد وگفت :نتايج اين شناسايي ها به دانشگاه ها و مراکز پژوهشي اعلام شده است.

شريفي از نمايه سازي سالانه ۳ تا ۵ نشريه علمي کشور در پايگاه هاي بين المللي خبر داد وگفت : در حال حاضر ۱۱۳۰ نشريه علمي در کشور وجود داردو از کل نشريات علمي موجود در کشور، ۲۲ نشريه در پايگاه هاي علمي بين المللي نمايه شده اند.


کد مطلب: 33032

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33032/۱۷۰-دانشمند-ايراني-فهرست-برترين-هاي-جهان

میگنا
  https://www.migna.ir