به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول عمادی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور که به میزبانی لرستان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که استانداردسازی سوالات در رشته فیزیک و نظام آموزشی چگونه است؟ اضافه کرد: استانداردسازی سوالات به شکلی که همه حیطههای یادگیری را پوشش دهد و سوال از استاندارد لازم برخوردار باشد در نظام آموزشی ما تدوین نشده است.
وی ادامه داد: استانداردسازی سوالات ما براساس طراحی و مهارت همکاران رشته فیزیک است و باید فرایند طرح سوال را ساماندهی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه به شیوه 50 سال گذشته سوال طراحی میکنیم و افت نتایج امتحانات مربوط به نظام ارزشیابی ماست چرا که نظامی کامل نیست و ما برای ارزیابی دانشآموز از نظام سوال کاغذی امتحان استفاده میکنیم.
عبادی گفت: این در حالیست که دانشآموز باید مفاهیم آزمایشگاهی را درک کند و باید بدانیم که سهم آزمایشگاه در محتوای دروس ما چقدر است؟
وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی ما نیاز به تحول دارد و این نظام در پیشرفت تحصیلی باید تغییر کند چراکه با نظام ارزشیابی به صورت خطی نمیتوان مساله آموزش و پرورش را ارزیابی کرد و اشکال به نظام ارزشیابی ما وجود ندارد.