کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارائه لایحه سلامت روان به مجلس/ افزایش بیماری‌‌های روانی

7 شهريور 1394 ساعت 11:53

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه لایحه سلامت روان در آینده نزدیک به مجلس خبر داد و گفت: سیاست متولیان باید به سمتی پیش رود که به این بیماران و مشکلات آن ها بیشتر توجه شود.


رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ضرورت وجود قانون سلامت روان در کشور اظهار داشت: تدوین لایحه سلامت روان از چندسال گذشته در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و در حال حاضر در نوبت ارسال به مجلس است.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: لایحه سلامت روان در بیش از 40 ماده آماده شده و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته گذشته در جلسه کمیسیون بهداشت گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان صندوق‌ های بیمه ‌گر درخصوص سلامت روان جامعه و چگونگی تأمین هزینه ‌های درمانی بیماران ارائه شد. خضری با ابراز نگرانی از روند رو به رشد بیماری ‌های روحی و روانی در کشور گفت: با توجه به افزایش بیماران روانی تعداد بیمارستان ‌ها برای خدمات دهی به این گروه از بیماران اندک است و دولت‌ باید برای ساخت بیمارستان تخصصی بیماران روانی سرمایه گذاری کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برخی از بیماران روانی به خاطر مشکلات بیمه ‌ای و اقتصادی از درمان خود منصرف می ‌شوند، گفت: سیاست متولیان باید به سمتی پیش رود که به این بیماران و مشکلات آن ها بیشتر توجه شود و شرایط و امکانات بهتری برای آنها فراهم شود.
وی همچنین در پایان درخصوص تدوین برنامه توسعه ششم در حوزه سلامت نیز گفت: برنامه توسعه ششم در حوزه سلامت براساس سیاست های کلان حوزه سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب تدوین می شود و موضوعات مختلفی از جمله تهیه پیوست سلامت برای همه قوانین و طرح های کلان توسعه کشور، اصلاح ساختار نظام سلامت، تامین منابع مالی پایدار در حوزه سلامت و افزایش و بهبود کیفیت مراقبت های جامع سلامت از جمله مواردی است که در این برنامه مورد توجه قرار می گیرد.


کد مطلب: 32759

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32759/ارائه-لایحه-سلامت-روان-مجلس-افزایش-بیماری-های-روانی

میگنا
  https://www.migna.ir