کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر 20 دقیقه مطالعه 2 دقیقه استراحت

7 مرداد 1394 ساعت 9:06

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به اینکه استفاده طولانی مدت از ابزارهای نوین ارتباطی سبب افزایش میزان مبتلایان به نزدیک بینی می شود،گفت:قانونی به نام بیست، 2، بیست وجود دارد به این معنا که در ازای هر 20 دقیقه مطالعه باید 2 دقیقه به چشم ها استراحت داده و به فاصله دور نگاه شود.


به گزارش ایرنا، دکتر علی میرزاجانی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت برگزاری هجدهمین کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد:استفاده زیاد و طولانی مدت از وسایل ارتباطی نوین مانند تلفن همراه و تبلت بدون رعایت اصول مراقبت از چشم ها سبب ابتلا به نزدیک بینی به ویژه در افرادی که استعداد اولیه نزدیک بینی دارند، می شود.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از این ابزارها سبب افزایش فعالیت چشم افراد از فاصله نزدیک شده و همچنین به دلیل کوچک بودن صفحه ای که به آن نگاه می کنند مانند صفحه تلفن همراه و تبلت، فشار بیشتری به چشم وارد می شود و همین مساله سبب می شود افرادی که استعداد اولیه نزدیک بینی دارند به این بیماری مبتلا شوند و آنهایی که نزدیک بین هستند، نمره چشم آنها افزایش یابد.

میرزاجانی به رعایت اصول مراقبت از سلامت چشم ها در استفاده از وسایل نوین ارتباطی تاکید کرد و گفت:قانونی به نام بیست، 2، بیست در این رابطه وجود دارد به این معنا که در ازای هر 20 دقیقه مطالعه باید 2 دقیقه به چشم ها استراحت داده و به فاصله دور نگاه شود.

وی تصریح کرد:همچنین به ازای هر 2 ساعت مطالعه 20 دقیقه کار نزدیک چشمی را کنار گذاشته شود و به چشم ها استراحت داده شود.



*** رعایت فاصله 40 تا 70 سانتی متری هنگام استفاده از رایانه

میرزاجانی همچنین به رعایت فاصله استاندارد در هنگام استفاده از این وسایل و مطالعه کتاب اشاره کرد و افزود: برای فاصله استاندارد نمی توان اندازه خاصی را مطرح کرد زیرا قد و اندازه افراد متفاوت است بنابراین در منابع علمی گفته شده زمانی که آرنج روی میز قرار داده می شود و کمر صاف است فاصله چشم تا میز فاصله استاندارد برای هر فرد است.

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: همچنین فاصله استاندارد چشم ها در هنگام استفاده از رایانه 40 تا 70 سانتی متر است و برای حفظ سلامت چشم ها باید رعایت شود.

دکتر محمدرضا محمدعلیها دبیر اجرایی کنگره انجمن اپتومتری نیز در مورد برگزاری این کنگره اظهار کرد: این کنگره از 14 تا 16 مردادماه جاری با حضور حدود هزار و 200 اپتومتریست و چشم پزشک در مرکز همایش های رازی برگزار می شود و 14 امتیاز بازآموزی دارد.

وی گفت: در این کنگره پنج کارگاه با موضوعاتی همچون کم بینایی، آموزش و فیتینگ عدسی های تماسی نرم و سخت، ساخت تخصصی عینک طبی و عدسی های تماسی برای قوز قرنیه و عدسی های تماسی برگزار می شود.

محمدعلیها تبیین جایگاه اپتومتریست ها و ارایه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه اپتومتری را از جمله اهداف برگزاری این کنگره سه روزه عنوان کرد و افزود: حدود 50 سخنرانی و 22 پوستر در این زمینه در جریان برگزای کنگره ارایه می شود.

 


کد مطلب: 32295

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32295/20-دقیقه-مطالعه-2-استراحت

میگنا
  https://www.migna.ir