کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودكشي دخترِ نوجوان بخاطر قبول نشدن در کنکور 94

31 تير 1394 ساعت 17:25

یک دختر نوجوان اهل بوکان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری دست به خودکشی زد.


در این بین یکی از سایت های محلی شهرستان بوکان ( بوكان نيوز) نیز مدعی شد دختر جوان بوکانی ظهر دیروز بعد از عدم قبولی در کنکور سراسری به زندگی خود پایان داد.

« س.ک » دختر جوان اهل شهرستان بوکان ظهر دیروز مورخ ۹۴/۰۴/۳۰ بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری در محله شهرک فرهنگیان این شهر دست به خودکشی زد. گفته می شود وی خود را از طبقه سوم منزل مسکونی خود در شهرک فرهنگیان بوکان به پایین پرت کرده است.
 

کنکور سراسری هرساله به دلیل حساسیت زیاد و تعیین سرنوشت ۱۲ سال تحصیل دانش آموزان در یک ساعت باعث ایجاد استرس در بین دانش آموزان می شود که گاهاً عدم قبولی در این آزمون باعث افسردگی یا در موارد مشابه با بوکان باعث خودکشی می شود.


به گزارش ميگنا وظيفه همه رسانه ها،اساتيد،معلمان،مشاوران،مربيان،اولياء است تا به نوجوانان تفهيم كنند تنها راه سعادت و رسيدن به خوشبختي، دانشگاه نيست . تبليغات پر سرو صداي موسسات آزاد كنكور در رسانه ها ، براي ثبت نام در كلاس هاي آمادگي كنكور در ايجاد استرس ،اضطراب و بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات در نوجوانان كم تجربه، در يك لحظه مي تواند منجر به اقدامات احساسي اينچنيني باشد تا خانواده اي داغدار شود  . آيا واقعا تنها راه رسيدن به خوشبختي و سعادت، قبول شدن در دانشگاه و كنكور است؟


کد مطلب: 32185

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32185/خودكشي-دختر-نوجوان-بخاطر-قبول-نشدن-کنکور-94

میگنا
  https://www.migna.ir