کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخلاف اغلب تصورات؛

نباید به فکر بستن منافذ پوستی بود

26 خرداد 1394 ساعت 9:00

برخلاف اغلب تصورات، نباید به فکر بستن منافذ پوستی بود و تنها باید راههایی را برای غیر قابل رویت کردن این منافذ پیدا کرد.


منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برخی از تصورات و باورها که هیچ مبنای علمی و تجربی ندارند، موجب می‌شود که نه تنها سلامتی بدن به‌ویژه پوست تامین و تضمین شود، بلکه پوست در معرض عوارض و آسیب‌های متعدد نیز قرار بگیرد.
وی گفت: روزنه یا همان منافذ پوستی در حقیقت محل خروج چربی از غدد چربی است و در افرادی که تا حدودی این غدد فعال است و پوست چربی دارند، این منافذ دیده می‌شوند.
جواهری با بیان اینکه منافذ پوستی در همه افراد وجود دارند، تاکید کرد: برخلاف اغلب تصورات نباید به فکر بستن منافذ پوستی بود و تنها باید راههایی را برای غیر قابل رویت کردن این منافذ پیدا کرد.
وی یادآور شد: وقتی منافذ پوستی بسته شود، محل خروجی غدد چربی نیز بسته می‌شود و با تجمع چربی پشت پوست، جوش یا آکنه به وجود می‌آید.
جواهری خاطر نشان کرد: استفاده از صابون‌های ضدجوش از مهمترین اقدامات جهت غیرقابل دید کردن منافذ پوستی به ویژه در ناحیه صورت است و به هیچ عنوان نباید اقدام به بستن این منافذ کرد.


کد مطلب: 31514

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31514/نباید-فکر-بستن-منافذ-پوستی

میگنا
  https://www.migna.ir