کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی:

خدمات آزمایشگاهی عادلانه نیست

بار مراجعات افراد به آزمایشگاه حدود یک و دو دهم است

17 خرداد 1394 ساعت 10:11

صاحب الزمانی با اشاره به اینکه بار مراجعه افراد به پزشکان عمومی و متخصص 5 بار در سال است گفت : از این تعداد یک نفر به آزمایشگاه ارجاع می شود و تقریبا 70 درصد تشخیص بیماری ها وابسته به تست های آزمایشگاهی است .


محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با تعرفه جامعه پزشکی و چگونگی سیاست گذاری آن اذعان داشت: زیرساخت‌های کتاب ارزش گذاری آماده نبود در حالی که یکی از زیرساخت‌های اساسی آن هماهنگی و تجمیع سازمان های بیمه گر بود.
وی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا سازمان های بیمه گر نسبت به محاسبه هزینه سلامت مردم اقدام می کنند ،افزود: سازمان های بیمه باید تجمیع و درمان شوند تا رابطه مالی بیمار و پزشک قطع شود . وی با اشاره به بار مراجعات مردم به آزمایشگاههای تشخیص طبی ادامه داد: با اکثر انجمن های پاراکلینیک از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی هیچ گونه مشورت و نظرخواهی در خصوص کتاب ارزش نسبی خدمات انجام نشد درحالیکه پاراکلینیک ها از جمله آزمایشگاه های تشخیص طبی کارهای زیادی در این زمینه انجام داده بودند. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید در تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات از نظرات کارشناسی انجمن های علمی و صنفی استفاده می کرد، خاطرنشان کرد : زمانی که وزارت بهداشت تعیین می کند باید از فرمول علمی و منطقی تبعیت کند و در این رابطه اکثر انجمن ها و جامعه پزشکی نسبت به ضرایب تعیین شده معترض هستند زیرا یا با آنها مشورت نشده و یا مشورت شده و دوباره تغییر دادند.
وی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و اندی تست آزمایشگاهی داریم ؛ تصریح کرد : این میزان رقم کمی نیست و در مقابل خدماتی که جامعه آزمایشگاهی برای تشخیص و درمان بیماری ها انجام می دهد کاهش تعرفه بسیار ناعادلانه و غیر منطقی است.


کد مطلب: 31358

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31358/خدمات-آزمایشگاهی-عادلانه-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir