کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم نکوداشت پدر مشاوره ايران برگزار می گردد

12 خرداد 1394 ساعت 17:21

مراسم نکوداشت دکتر عبدالله شفیع آبادی 20 خرداد ساعت 15 الی 17 در خانه اندیشمندان برگزار می گردد.


به گزارش ميگنا، مراسم نکوداشت دکتر عبدالله شفیع آبادی پدر مشاوره ایران و استاد دانشگاه علامه که تاکنون هزاران دانشجوی رشته های مشاوره و روان شناسی را برای خدمت به کشور تربیت کرده است، روز  ۲۰ خرداد ماه ساعت ۱۵ الی ۱۷ در خانه اندیشمندان برگزار می گردد.
-
-
- اگر صحیت ، نظر و یا دلنوشته ای درباره مقام استاد شفیع آبادی دارید می توانید در پایین همین صفحه بصورت کامنت، تقدیم ایشان نمائید :
-
-
-
-
-

 

با دکتر شفیع آبادی بیشتر آشنا شوید :

زندگی نامه دکتر عبداله شفیع آبادی، پدر مشاوره ایران


تولد و تحصيلات:

استاد عبدالله شفيع آبادي در 25 اسفند ماه ۱۳۲۲ در شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهرستان به پایان رسانید و درسال ۱۳۴۲ در رشته ریاضی از دبیرستان همّت فارغ التحصیل شد .

سپس با عنوان معلّم تا سال ۱۳۴۴ خدمت سربازی خود را انجام داده و بلافاصله در آموزش وپرورش شهرستان کرج استخدام شد. با شرکت در کنکور سال ۱۳۴۵در دانشگاه ابوریحان با احراز رتبه ممتاز پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۸در رشته کارشناسی روانشناسی و مشاوره با احراز رتبه ممتاز فارغ التحصیل گردید .

سپس با استفاده از بورسیه وزارت علوم، تحقیقات  و فناوری برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا اعزام گردید و در دانشگاه ایلینویز شمالی تحصیلات خود را در رشته کارشناسی ارشد و دکتری مشاوره به پایان رسانید.

بازگشت به ایران و شروع فعالیت

دکتر شفیع آبادی به عنوان نخستين فارغ التحصیل ایرانی دكتراي مشاوره، در سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت و در دانشگاه ابوریحان با مرتبه استادیاری کارهای تدریس، تحقیق، برنامه ریزی، و اجرایی را شروع کرد . با ادامه فعالیت های فوق در سال ۱۳۶۵ به مرتبه دانشیاری و در سال ۱۳۷۱ به مرتبه استادی ارتقاء یافت .

دستاوردها

دکتر شفیع آبادی در طول خدمت چندین ساله دانشگاهی به نگارش ۲۶جلد کتاب و ۱۲۶مقاله چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی پرداخته و در ۶۵ سمینار مقاله ارائه داده است . همچنین دبیر علمی چندین سمینار و سر دبیر و عضو هیات تحریریه چندین مجله علمی – پژوهشی می باشد.

ایشان استاد نمونه کشور در سال ۱۳۸۷بوده اند. سالیان متمادی مدیریت گروه مشاوره ، ریاست دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی ، عضو شوراهای دانشگاه و تحصیلات تکمیلی بودم و سمت معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی را داشته است .

در حال حاضر عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور و در دوره قبل نماینده وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی نظام بوده است.

برخی دیگر از خدمات ایشان
•طراحی و پژوهش در جهت ایجاد نظریه تحول انتخاب شغل متکی براصول روانشناسی فردی (سال۱۳۵۶)
• تدوین نظریه های مشاوره و روان درمانی و درج چندین نظریه جدید(۱۳۶۵)
• تدوین کتاب روش های راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (۱۳۵۹)
•ایجاد دوره دکتری مشاوره در دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۷۰)
•برگزاری اولین همایش ملی راهنمایی و مشاوره در دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۷۲)
• ایجاد دوره دکتری مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران (۱۳۷۹)
• ایجاد مرکز مشاوره دانش آموزی توحید در تهران

 


کد مطلب: 31288

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31288/مراسم-نکوداشت-پدر-مشاوره-ايران-برگزار-می-گردد

میگنا
  https://www.migna.ir