کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عكس/ سرنگ بدون درد ترس شما را از آمپول زدن می‌ریزد!

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 1 ارديبهشت 1394 ساعت 8:39

پرینترهای 3 بعدی اینبار برای تولید نسل جدید سرنگهای تزریق داروی بدون درد مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


کارشناسان برای افرادی که از تزریق آمپول می‌ترسند یک دستگاه جدید و منحصر بفرد ابداع کرده‌اند که در عرض 60 ثانیه می‌تواند تمامی داروی مورد نیاز را به پوست تزریق کند.
-
-

گفتنی است، این دستگاه توسط پرینتر 3 بعدی طراحی شده است و تولید یک واکنش شیمیایی سریع برای خنک نگه داشتن پوست بیمار در طی زمان تزریق یعنی در عرض 60 ثانیه می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، قیمت این آمپول منحصر بفرد تنها 2 دلار است و می‌تواند به میلیون فرد که از تزریق آمپول می‌ترسند کمک فراوان کند.
-

این اختراع توسط یک تیم از دانشجویان دانشگاه رایس در هوستون صورت گرفته است. از مزایای استفاده از این دستگاه به هنگام تزریق می توان به بی حسی و کاهش احساس درد را نام برد. علاوه بر آن در این شیوه تزریق بیمار دچار عفونت نیز نخواهد شد.
مواد شیمیایی استفاده شده در این دستگاه نیترات آمونیوم و آب است که از یک محفظه در مجاورت پوست قرار می‌گیرند تا مانع از بروز احساس درد و فعال شدن سیستم عصبی بدن شوند.
کارشناسان استفاده از این وسیله را بویژه برای سالمندان و کودکان مفید می‌دانند. سازندگان این دستگاه در نظر دارند از آن برای موارد کاربردی دیگر مانند سوراخ کردن گوش و یا حتی انجام خالکوبی در آینده استفاده کنند.

منبع: دیلی میل


کد مطلب: 30488

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30488/عكس-سرنگ-بدون-درد-ترس-آمپول-زدن-می-ریزد

میگنا
  https://www.migna.ir