کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براساس شواهد موجود؛

کیفیت زندگی مبتلایان به ایدز افزایش چشمگیری یافته است

31 فروردين 1394 ساعت 8:47

براساس شواهد موجود و با تلاش‌های گسترده تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است، علاوه بر درمان بهتر و افزایش طول عمر مبتلایان به ایدز، کیفیت زندگی این افراد نیز افزایش چشمگیری یافته است.


علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا همان ایدز، یک موضوع و مشکل جهانی است که میلیون‌ها نفر را به خود دچار کرده است.
وی با اشاره به اقدامات زیادی که در خصوص کنترل و پیشگیری و همچنین درمان ایدز صورت گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری این طور تصور می‌کنند که ابتلا به ایدز به معنی از دست دادن کامل زندگی و کاهش شدید کیفیت زندگی است که این تصور چندان درست نیست.
مرادی تاکید کرد: براساس شواهد موجود با تلاش‌های گسترده تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته است علاوه بر درمان بهتر و افزایش طول عمر مبتلایان به ایدز، کیفیت زندگی این افراد نیز افزایش چشمگیری یافته است.
وی یاداور شد: البته اغلب مبتلایان به ایدز درجات مختلفی از ناراحتی‌های روحی و روانی نظیر افسردگی را تجربه می‌کنند که این ناراحتی‌ها خود می‌تواند به تشدید بیماری و کاهش کیفیت زندگی آن‌ها منجر شود. مرادی گفت: داشتن روحیه خوب و امید به کنترل و درمان بیماری، مهمترین راهکار برای کنترل ایدز و افزایش کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری عفونی است.


کد مطلب: 30466

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30466/کیفیت-زندگی-مبتلایان-ایدز-افزایش-چشمگیری-یافته

میگنا
  https://www.migna.ir