کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات تفاهم‌نامه بنیاد بیماری‌های خاص و وزارت آموزش و پرورش

14 اسفند 1393 ساعت 15:23

طرح شناسایی و غربالگری دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های خاص اجرا می‌شود


تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد بیماری‌های خاص و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که براساس آن، پیشگیری از ابتلا و انجام غربالگری برای شناسایی دانش‌اموزان مبتلا به بیماری‌های خاص،به همراه کمک در تأمین هزینه‌های دارویی اجرا می‌شود.
فارس:  هدف تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد امور بیماری‌های خاص و وزارت آموزش و پرورش، استفاده از تجربیات توانایی‌های علمی، حمایتی و درمانی بنیاد امور بیماری‌های خاص در جهت آموزش و درمان جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور براساس همکاری مستمر طرفین و به منظور آموزش، پیشگیری و درمان بیماران خاص (دانش‌آموزان و فرهنگیان)است.
این تفاهم‌نامه موضوعاتی مانند پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خاص، انجام غربالگری برای شناسایی افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، اهدای کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم برای تسریع در درمان مبتلایان و مشارکت در تأمین هزینه‌های دارویی بیماران را دنبال می کند. به همین منظور، بنیاد امور بیماری‌های خاص متعهد شد تا در تهیه و تدوین طرح‌های آموزشی فرهنگیان و دانش‌آموزان، اجرای طرح‌های غربالگری و شناسایی بیماران خاص با اولویت بیماری‌های (دیابت، سرطان، فشار خون، EB، تالاسمی و هموفیلی)، ارائه پیش‌نویس شعارهای بهداشتی و موارد مورد نیاز جهت تهیه جزوات، بنر، پمفلت، بروشور، انیمیشن و غیره مشارکت لازم را داشته باشد.
همچنین در مقابل، وزارت آموزش و پرورش موظف شد اطلاعات و آمار غیرمحرمانه بیماران خاص فرهنگی و دانش‌آموزان بیمار را به همراه معرفی اماکن و واحدهای آموزشی در سطح کشور به بنیاد اعلام کند. این تفاهم‌نامه از 20 بهمن‌ماه امسال تا 20 بهمن‌ماه 96 به مدت 3 سال معتبر است.


کد مطلب: 29738

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29738/جزئیات-تفاهم-نامه-بنیاد-بیماری-های-خاص-وزارت-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir