کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلودگی هوا موجب آسیب موها شده است

13 اسفند 1393 ساعت 9:07

بررسی‌ها نشان می دهند که علاوه بر استعمال دخانیات به ویژه سیگار، آلودگی هوا با فعال کردن رادیکا‌های آزاد موجب آسیب موها شده است.


منصور‌ جواهری، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: آلودگی هوای شهرها یک معضل جدی جامعه امروزی است و تقریباً همه اندام‌ها و قسمت‌های بدن در نتیجه آن دچار مشکل یا آسیب می شوند.

وی با اشاره به اینکه دود کارخانجات و خودروها دو عامل اصلی آلودگی هوا است، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می دهند که علاوه بر استعمال دخانیات به ویژه سیگار، آلودگی هوا با فعال کردن رادیکال‌های آزاد موجب آسیب موها شده است.

جواهری، گفت: برای کاهش تأثیر آلودگی هوا دو راهکار عمده وجود دارد که یک راه آن پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده است و راه دیگر آن مصرف مواد غذایی است که اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می کند.
وی یاد‌آور شد: آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که می توانند اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند و همچنین موجب ساخته شدن موی جدید و استحکام موها شوند.
جواهری، خاطر نشان کرد: میوه‌ها و سبزی‌ها، منابع غذایی مفیدی هستند که دارای آنتی‌اکسیدان‌های خوبی برای مقابل با رادیکال‌های آزاد بوده و به تقویت موها کمک می کنند.


کد مطلب: 29702

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29702/آلودگی-هوا-موجب-آسیب-موها-شده

میگنا
  https://www.migna.ir