کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات حمایت از طرحهای بومی فناوری اطلاعات

9 اسفند 1393 ساعت 9:47

عضو شورای سیاستگذاری فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات از تشکیل 3 شورای راهبری برای حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف از جمله جویشگر ملی و نرم افزارهای بومی و متن باز خبر داد.


خسرو سلجوقی در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات برای حمایت از تولیدات بومی در داخل کشور اظهار داشت: 3 شورای راهبری شامل شورای راهبری جویشگر بومی (موتور جستجو) ، شورای راهبری نرم افزارهای بومی و متن باز و نیز کارگروه توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای با هدف حمایت و ارائه برنامه های مشخص در وزارت ارتباطات تشکیل شده است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه فعالان در این زمینه ها می توانند ایده ها و طرح های خود را در شوراهای راهبری مرتبط ارائه دهند، اضافه کرد: در زمینه تخصیص وام وجوه اداره شده نیز اقداماتی صورت گرفته است به این نحو که 4 کارگروه شامل کارگروه سخت افزار، نرم افزار، محتوا و خدمات و نیز امنیت فناوری اطلاعات در شورای سیاستگذاری ICT تشکیل شده است.

 وی گفت: پروژه های مرتبط با این 4 موضوع در کارگروههای مربوطه بررسی و از محل وام وجوه اداره شده تخصیص اعتبار می شوند.

سلجوقی با تاکید بر برنامه های حمایتی از طرح های بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وام وجوه اداره شده در 3 بخش تحقیق و توسعه، کسب و کار و صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به طرح ها تخصیص داده می شود و این طرح ها مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش مهر، در هفته های گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از موتور جستجوی بومی «یوز» حمایت کرد و قرار است در روز ارتباطات – 27 اردیبهشت 94 – نیز موتور جستجوی بومی «پارسی جو» را معرفی و مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهد.


کد مطلب: 29610

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29610/جزئیات-حمایت-طرحهای-بومی-فناوری-اطلاعات

میگنا
  https://www.migna.ir