کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف پایه اول تحصیلی دوره دوم متوسطه از سال تحصیلی آینده

6 بهمن 1393 ساعت 19:04

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش از حذف پایه اول تحصیلی دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی آینده 95-94 خبرداد و اظهارکرد: با حذف این پایه، برنامه‌ای برای تعیین تکلیف کلاس‌ها و ساماندهی بخشی از نیروی انسانی مدارس اجرایی می‌شود.


14-187.jpg

 

 

به گزارش ایسنا، قربانعلی افشانی، در جمع معاونان آموزش متوسطه استان البرز با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند مهم بالادستی راهنمای عمل در وزارت آموزش و پرورش است،گفت: زیرنظام‌هایی از جمله برنامه درس ملی، منابع انسانی، مدیریت و رهبری آموزشی، منابع مالی، تجهیزات آموزشی، پژوهش و ارزشیابی آموزشی در این سند پیش بینی شده است.

 

وی با تاکید براینکه دراین سند نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی آموزشی شده است افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند، برخورداری از نیروی انسانی متخصص، همدل و همراه لازمه کار تعلیم و تربیت است .

 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش در ادامه از جذب مشارکت‌های مردمی در وزارت آموزش و پرورش سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: با تکیه صرف بر بودجه‌های دولتی کیفیت آموزشی در حد مطلوبی نخواهد بود .

وی با اشاره به سیاست «توسعه مشارکت‌ها» به عنوان یک راهبرد اصلی ادامه داد: آموزش و پرورش سیاست تمرکززدایی و افزایش مشارکت‌های مردمی را اتخاذ کرده است تا با جهت گیری صحیح بتواند زمینه ارتقای هرچه بیشتر نظام آموزشی را فراهم آورد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص 30 میلیارد ریال برای ساخت 32 پژوهش‌سرا درکشور اشاره کرد و گفت: طی پنج سال گذشته 29 هزار دانش‌آموز به عضویت باشگاه نانو در آمده‌اند و این اعتبار در بخش دانش‌آموزی برای تجهیز مدارس به فناوری نانو اختصاص یافته است.

 

وی در پایان از حذف پایه اول تحصیلی دوره دوم متوسطه درسال تحصیلی آینده 95-94 خبرداد و اظهارکرد: با حذف این پایه، برنامه‌ای برای تعیین تکلیف کلاس‌ها و ساماندهی بخشی از نیروی انسانی مدارس اجرایی می‌شود.

 


کد مطلب: 28923

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28923/حذف-پایه-اول-تحصیلی-دوره-دوم-متوسطه-سال-آینده

میگنا
  https://www.migna.ir