کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمون علمي مشاوران مدارس به تعويق افتاد + زمان جديد آزمون

16 دی 1393 ساعت 19:30

اداره كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش طي اطلاعيه اي زمان جديد آزمون علمي، تخصصي و حرفه اي مشاوران را اعلام كرد .


به گزارش ميگنا ، به دنبال درخواست هاي متعدد مشاوران مدارس زمان اجراي آزمون علمي ،تخصصي و حرفه اي مشاران به ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 30 بهمن 93 موكول شد . تداخل اين آزمون با امتحانات پايان ترم دانشگاه ها و همچنين آمادگي و فرصت بيشتر براي مطالعه منابع پيشنهادي،  از دلايل مهم اين تصميم اعلام شده است .
-
پيش تر اداره كل امور تربيتي و مشاوره، اهداف اين آزمون را بشرح ذيل اعلام نموده بود:
1- اين آزمون در راستاي حمايت علمي- تخصصي- حرفه‌اي همكاران مشاور در مهم جلوه دادن نقش تخصصي آنان در تمامي سطوح فرايند ياد دهي – يادگيري مي‌باشد.
2- در اين آزمون هيچ گونه مردودي يا قبولي وجود ندارد و فقط ارزيابي براي تقويت بنيه علمي مشاوران مد نظر مي‌باشد.
3- منابع پيشنهادي تنها جنبه كسب شايستگي لازم براي شركت در آزمون است و هيچ‌گونه اجبار و الزامي براي مطالعه اين كتب نمي‌باشد. بنابراين تقويت مشاوران با توجه به سرفصل‌هاي آزمون از هر منبعي باشد مانعي ايجاد نمي‌كند.
4- سوالات علمي- اجرايي و كاربردي است و در حد اطلاعات كارشناسي مي‌باشد .
5- از بين كتب معرفي شده تمركز تنها بر نكات اصلي مي‌باشد.
6- از طريق اخذ آزمون بانك اساتيد تخصصي از همكاران استان به منظور به‌كارگيري در طرح‌ها، برنامه‌ها و كميته‌ها و دوره‌هاي استاني تشكيل مي‌شود.
7- با اخذ آزمون همكاران مشاوره به طور مستمر و برنامه‌‌ريزي شده آموزش‌هاي تخصصي و پايه دريافت مي‌كنند.
8- يكي از اهداف اين آزمون دسته‌بندي تخصصي همكاران و توانمندسازي آنان در راستاي سياست‌هاي كلان وزارت آموزش و پرورش مي‌باشد.
9- با اخذ آزمون امكان بهتر ساماندهي در مدارس با توجه به تخصص مشاوران و نياز مدرسه فراهم مي‌گردد.
10- با اخذ آزمون، كارت تخصصي و حرفه‌اي براي همكاران صادر مي‌شود.
11- نظر به اين‌كه نظام جامع مشاوره به منظور ساماندهي بيشتر به خدمات مشاوره‌اي در دست اقدام مي‌باشد بنابراين آزمون حاضر در راستاي تحقق تخصصي اين مهم مي‌باشد .
12- تنوع منابع به منظور بهره‌برداري بيشتر از منابع مرتبط و متعدد با ابعاد مختلف به جهت سهولت انتخاب در دسترسي به اطلاعات عمومي رشته‌هاي مرتبط در اين حوزه ‌مي‌باشد.


کد مطلب: 28564

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28564/آزمون-علمي-مشاوران-مدارس-تعويق-افتاد-زمان-جديد

میگنا
  https://www.migna.ir