کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان برگزار می شود

4 آذر 1393 ساعت 14:57

همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان با هدف تأمین سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان در خانواده، مدرسه و اجتماع در تهران برگزار می‌شود.


به گزارش فارس «همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان» با هدف تأمین سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان در خانواده، مدرسه و اجتماع با بهره‌گیری از دانش و تجربه اندیشمندان داخلی و ارایه دستاوردهای تحقیقی 18 آذر در تهران برگزار می‌شود.

دلبر نیروشک، دبیر علمی این همایش گفت: استعدادها و توانایی‌های کودک و نوجوان، مدیریت مشارکت اجتماعی در کودک و نوجوان، روابط مؤثر والدین، فرزندان و سلامت معنوی و مدیریت ارزش‌ها در کودک و نوجوان از عمده محورهای این همایش را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مطالعاتی و پژوهشی درجهت ارتقای سطح بهداشت روانی و کیفیت زندگی از اهداف این همایش را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: کارشناسان در این همایش سعی دارند تا بر اساس نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده بر مبنای نیازهای واقعی کودکان و نوجوانان به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بپردازند.

نیروشک تصریح کرد: از دیگر محورهای این همایش تغذیه و سلامت روانی کودک و نوجوان است که در آن مباحث جدیدی در ارتباط با نقش تغذیه و اضطراب، افسردگی و بهداشت روان و نیز تغذیه و بلوغ مطرح خواهد شد.

وی یکی دیگر از اهداف این همایش را ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای کاهش مسائل و مشکلات کودکان به ویژه نوجوانان و افزایش مهارت‌های پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: دست‌اندرکاران این همایش قصد دارند تا با رصد کردن تغییرات و تحولات اجتماعی، فرهنگی راهکارهایی را به منظور افزایش مهارت‌های مشارکتی در کودکان و نوجوانان ارایه کند.

دبیر علمی همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان خاطر نشان ساخت: از آنجا که یکی از مشکلات والدین در خانه و معلمان در مدرسه رفتارهای ناسالم کودک و نوجوان است در این همایش کارشناسان به بررسی زمینه‌ها و ریشه‌های دروغگویی، فحاشی، رفتارهای ضد اجتماعی و ... پرداخته و به ارائه راهکارهایی در زمینه خشم و کنترل آن و پیشگیری از بزهکاری کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

این همایش با حمایت یونسکو، انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران، انجمن حمایت از کودکان کار، انجمن مددکاران اجتماعی، انجمن مادران امروز، دانشگاه‌های علوم بهزیستی، الزهرا، شیراز،‌آزاد و ... و از سوی موسسه نیروی تدبیر ایرانیان برگزار می‌شود.

 

 

 


کد مطلب: 27917

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27917/همایش-سلامت-اخلاقی-رفتاری-کودک-نوجوان-برگزار-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir