کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرسه والدین در کرج راه‌اندازی می‌شود

25 آبان 1393 ساعت 12:25

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج از راه‌اندازی مدرسه والدین در مدرسه شهید شرافت کرج خبر داد.


68-48.jpg

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج از راه‌اندازی مدرسه والدین در مدرسه شهید شرافت کرج خبر داد.

 

«وحید یعقوبی»، در گفت وگو با ایسنا، طی سخنانی اظهار کرد: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند و خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه، خانه‌ی دوم اوست و اگر این دو نهاد روش‌ها و برنامه‌های هماهنگ نداشته باشند، در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید.

 

وی افزود: دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند اما بین روش‌ها و منش‌های خانه و مدرسه باید هم‌سویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند، بلکه به‌عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روش‌های گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیاء را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.

 

یعقوبی ادامه داد: رابطه‌ی خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است، هر دو نهاد تربیتی باید به نقش خود عمل کنند تا تعلیم و تربیت ثمربخش شوند، وجود معلمان با صلاحیت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمی‌کند و وجود والدین توانا و قابل نیز نمی‌تواند جای مدرسه را بگیرد.

 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: برای مشارکت اولیا در امور مدرسه، تدوین راهبردی مبتنی بر سازماندهی و اتخاذ سیاست‌ها و خط مشی‌هایی که بتواند مشارکت حداکثری اولیا را به‌دنبال داشته باشد، از اهمیت و ضرورت خاص برخوردار است البته سیاست مشارکتی باید با سیاست‌های تغییر نگرش مدیران و اولیا نسبت به برقراری ارتباط با هم افزایش انگیزه در آنها همراه باشد تا نتایج اثربخش حاصل شود.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه اولیا در کرج گفت: این مدرسه به‌زودی در مدرسه شهید شرافت راه‌اندازی می‌شود و اولیا می‌توانند به صورت رایگان از خدمات آموزشی این مدرسه بهره‌مند شوند.

 

یعقوبی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده از سوی این مدرسه در راستای آشناسازی هرچه بیشتر والدین با فعالیت‌های مدرسه، ارتقای مشارکت والدین در فعالیت‌های آموزشی و شناخت هرچه بیشتر دانش‌آموزان و نحوه برخورد والدین با مشکلات آنان صورت می‌گیرد.

 

 


کد مطلب: 27811

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27811/مدرسه-والدین-کرج-راه-اندازی-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir