کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان نظام پزشکی در کنگره کاردرمانی، تأکید کرد

نقش گسترده کاردرمانی در آینده سلامت کشور

21 آبان 1393 ساعت 13:25

رئیس سازمان نظام پزشکی با توجه به تغییر الگوی بیماری‌ها، کاردرمانی را دارای نقشی گسترده در آینده سلامت کشور دانست.


 به گزارش فارس علیرضا زالی رئیس سازمان نظام‌پزشکی در نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران کاردرمانی را دارای نقشی گسترده در آینده سلامت کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر چهره بیماری‌ها از بیماری‌های واگیردار به سمت بیماری‌های غیرواگیر کاردرمانی نقشی مهم در آینده سلامت کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به سالمند شدن جمعیت جامه باید بیش از پیش از کاردرمانی در حوزه سلامت استفاده کرد و بر همین اساس این رشته باید جایگاه اساسی خود را در سلامت پیدا کند.

زالی گفت: یکی از مهمترین مشکلات برای دست یافتن این رشته به جایگاه خود تبیین نشدن رشته کاردرمانی است چرا که مردم و گروه‌های تخصصی و در کل حوزه سلامت شناختی از این رشته ندارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: همگان باید دست به دست هم دهند و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی هویت تخصصی کاردرمانی و نقش کاردرمانگر را کارشناسی کنند تا بدین نحو این رشته تبیین شود که البته کاری بسیار سخت است.

وی گفت: در بسیاری موارد حتی همکاران رشته‌های مختلف پزشکی نیز از جایگاه کاردرمانی شناخت کافی ندارند که این خود ضرورت تبیین این رشته را آشکار می‌کند.

زالی افزود: کاردرمانی حوزه وسیعی از مشکلات، عارضه‌ها و بیماری‌ها را شامل می‌شودکه می‌توان آنها را از ناتوانی‌های بدو تولد، اوتیسم، سکته‌های مغزی و حوادث رانندگی برشمرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی یکی از مشکلات کاردرمانی را عارض شدن کل‌‌نگری در این رشته دانست و گفت: این رشته باید از کل‌نگری خارج شده از تکنیک به سوی فرد و سلامت محوری حرکت کند و در این راستا باید از مجموعه تعاملات فرد با محیط استفاده کرد.

 


کد مطلب: 27769

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27769/نقش-گسترده-کاردرمانی-آینده-سلامت-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir