کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشونت‌های شخصی 9 برابر جنگ قربانی می‌گیرند

20 شهريور 1393 ساعت 5:23

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند: خشونت فیزیکی در جوامع پدیده‌ای شایع‌تر از جنگ‌ داخلی است و پیامدهای اقتصادی وسیع‌تری نیز به همراه دارد.


مرکز نظرسنجی کپنهاگ در گزارشی اعلام کرد: نرخ کشته شدن افراد در درگیری‌های شخصی 9 برابر بیش از تلفات جنگ‌هاست. به گزارش ایسنا، آمار ارائه شده در این گزارش، هیات‌های جهانی، دولت‌ها و سازمان‌های امدادگر را ملزم می‌کند تا در رویکردهای مقابله با خشونت‌های فردی بازبینی کنند.

ارزیابی انجام شده توسط مرکز نظرسنجی کپنهاگ حاکی از آن است که هزینه تمامی انواع خشونت‌ها به بیش از 9 تریلیون دلار در سال می‌رسد که برابر با بیش از 11 درصد تولید ناخالص داخلی در جهان است. همچنین آمار افرادی که جان خود را در درگیری‌های فردی همچون خشونت‌های خانگی از دست می‌دهند نسبت به تعداد کشته‌شدگان در جنگ‌ها 9 برابر بیشتر است.

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند: خشونت فیزیکی در جوامع پدیده‌ای شایع‌تر از جنگ‌ داخلی است و پیامدهای اقتصادی وسیع‌تری نیز به همراه دارد. طی سال‌های اخیر بین 20 تا 25 کشور در جنگ بوده یا مشارکت داشته‌اند که موجب مرگ و مجروحیت هزاران نفر شده است، اما تنها در سال 2008 میلادی در یکی از هر سه کشور جهان، آمار قتل‌ها بیش از 10 تن به ازای هر 100 هزار نفر بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، در این گزارش آمده است: خشونت‌های خانگی علیه زنان و کودکان، دیگر یک موضوع شخصی نیست بلکه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهم در بخش سلامت عمومی به حساب می‌آید.


کد مطلب: 26859

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26859/خشونت-های-شخصی-9-برابر-جنگ-قربانی-می-گیرند

میگنا
  https://www.migna.ir