کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی مجرمان از روی جرم دندان

20 مرداد 1393 ساعت 4:04

بر اساس یک مطالعه جدید مینای دندان های ما و جرم روی آن می تواند نقش زیادی در محیط زیست داشته باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، فعالیت های انسانی است به تولید آلودگی سرب در سرتاسر جهان متفاوت است، بنابراین انجام پروفیل های ایزوتوپ سرب در محیط زیست است.
محققان می گویند دندان های ما در ترکیب ایزوتوپ سرب در محیط پیرامون ما نقش زیاد دارند و می توانند اطلاعاتی که می تواند در مورد جنایات مورد استفاده قرار گیرد برا ه پلی اطلاع دهند.
ایزوتوپ سرب از دندان انسان های امروزی و تاریخی می تواند در فاش کردن اسرار نقش زیادی داشته باشد و یک محقق زمین شناسی می گوید این یافته ها می تواند به کمک به پلیس در حل موارد سردآید. به عنوان مثال، تست دندان در بدن می تواند به اطلاعاتی خاص درباره یم منطقه جغرافیایی کمک کند. سرب یک عنصر است که در چهار شکل به نام ایزوتوپ وجود دارد.
مقدار هر یک از ایزوتوپ با توجه به جایی که وجود دار در جهان در سنگ، در خاک و در سنگ معدن متفاوت است. مشخصات ایزوتوپ سرب از یک منطقه نیز نشان دهنده انواع مختلف فعالیت انسانی است که باعث تغییرات در محیط زیست است. این تجمع در بدن در کودکی با آنها رشد می کند و از طریق استنشاق هوا و مصرف مواد خوراکی و تماس با خاک ایجاد می شود. در همین حال، محققان در کانادا در حال کار بر روی یک ابزار قانونی جدید هستند که با تشخیص نژاد و جنسیت در مو و دندان می تواند طلاعات جدیدی را در ختیار گذارد.


کد مطلب: 26431

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26431/شناسایی-مجرمان-روی-جرم-دندان

میگنا
  https://www.migna.ir