کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرار چاره اضطراب نیست!!!

11 مرداد 1393 ساعت 20:53

هر کسی با اضطراب‌هایش به روشی برخورد می‌کند، بعضی ترجیح می‌دهند از کنار آن رد شوند و برخی سعی می‌کنند از آن دوری یا به عبارتی فرار کنند.


نغمه منصوری روانشناس خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: رابطه اضطراب با سلامت و کارایی فرد یک رابطه خطی نیست یعنی افراد باید حدی از اضطراب را داشته باشند تا کارایی خوبی داشته باشند و زندگی شان روی روان منظم باشد اما اگر این میزان بیشتر از یک حدی شود کارایی فرد را به کل مختل می‌کند و بازدهی او را پایین می‌آورد.

وی ادامه داد: اضطراب مانند نمک غذاست یعنی مقداری از آن برای بهتر شدن غذا لازم است اما زیاد شدن آن می‌تواند غذا را خراب و طعم آن را شور کند.

منصوری اظهار داشت: اضطراب مفید است چرا که افرادی که هیچ گونه اضطرابی ندارند راحت در خانه می‌خوابند و هیچ‌کاری انجام نمی‌دهند اما افرادی در زندگی فعال هستند و احساس مسئولیت و وظیف‌شناسی می‌کنند که مقداری اضطراب دارند و در واقع همین اضطراب مثبت افراد را به فعالیت و کار وادار می کند.

این روانشناس خانواده تصریح کرد: برای روشن شدن رابطه بین اضطراب و کارایی و خطی نبودن این رابطه باید گفت: تا یک جایی اگر اضطراب زیاد شود کارایی هم بالا می‌رود ولی از یک جایی به بعد اگر اضطراب زیاد شود در کارایی فرد اختلال به وجود می‌آید و به مرور کارایی او کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی با اضطراب‌هایش به روشی برخورد می‌کند، بعضی ترجیح می‌دهند از کنار آن رد شوند، برخی سعی می‌کنند از ان دوری یا به عبارتی فرار کنند و برخی هم ترجیح می دهند با اضطراب‌هایشان رو‌در ‌رو شوند و با آنها مقابله کنند.

اول از همه باید گفت: فرار و اجتناب از موقعیت‌های اضطارب‌زا نه تنها اضطراب را بهتر نمی‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند وقتی با ترس‌ها و اضطراب‌ها مواجه شویم، می‌بینیم آنقدر هم که گمان می‌کردیم ترسناک نبوده و همین اضطراب ها را کم می‌کند.


کد مطلب: 26306

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26306/فرار-چاره-اضطراب-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir