کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برترین دانشگاه ها در ارائه مقالات بین المللی

10 تير 1393 ساعت 20:09

دانشگاه آزاد، تهران و علوم پزشکی تهران به ترتیب برترین دانشگاه های کشور در ارائه مقالات بین المللی شناخته شدند .


دکتر «جعفر مهراد» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس جدید ترین رتبه بندی نظام استنادی اسکوپوس از ابتدای امسال تاکنون، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست تولید علم و ثبت و نمایه سازی مقاله در مجلات معتبر بین المللی را در اختیار دارد.

وی افزود: این دانشگاه تاکنون دارای 37 هزار و 618 مقاله در اسکوپوس است که بر این اساس 13.93 درصد از تولید علم کشور به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد.

مهراد خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران با تولید 27 هزار و 693 مقاله، مقام دوم را به دست آورده است؛ سهم دانشگاه تهران از کل تولید علم کشور 10.25 درصد است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: رتبه سوم نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران است و رتبه چهارم و پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق دارد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است.
ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.


کد مطلب: 25743

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25743/برترین-دانشگاه-ارائه-مقالات-بین-المللی

میگنا
  https://www.migna.ir