کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیر "دیابت" به قلب افسرده‌ها می‌خورد

27 خرداد 1393 ساعت 16:30

شخصی که افسرده است، داروهای ضد افسردگی و اعصاب و روان مصرف می‌کند و چون این داروها خواب را زیاد می‌کند، ممکن است قند خون را افزایش داده و منجر به بیماری دیابت شود.


اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کسی که به بیماری افسردگی دچار است، علاقه و انگیزه‌ او کم می‌شود، اشتهای او تغییر می‌کند، مشکل خواب پیدا می‌کند و فعالیت‌های روزمره‌ی زندگی مختل می‌شود و این ویژگیها یکی از فاکتورهایی است که فرد را مبتلا به دیابت می‌کند و می‌تواند شخص دیابتی را از کنترل خارج سازد.

وی افزود:‌ کسانی که به دیابت مبتلا هستند، نسبت به سایر افراد بیشتر دچار افسردگی می‌شوند شخصی که به تازگی گرفتار دیابت شده و به یک شیوه‌ی زندگی عادت کرده اگر بخواهیم او را از این روش زندگی خارج کنیم به عنوان مثال به او بگوییم از این غذاها نخور و یک ساعت پیاده روی کن دچار افسردگی می‌شود.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد:‌ طبیعتاً فردی که مبتلا به دیابت است، می‌تواند افسردگی بگیرد و کسی هم که افسردگی دارد، می‌تواند دچار دیابت شود. شخصی که افسرده است داروهای ضد افسردگی و اعصاب و روان مصرف می‌کند و چون این داروها خواب را زیاد می‌کند قند خون را افزایش می‌دهد و فرد را به دیابت مبتلا می کند.


کد مطلب: 25432

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25432/تیر-دیابت-قلب-افسرده-ها-می-خورد

میگنا
  https://www.migna.ir