کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا می دانید هر روز چقدر مواد آرایشی وارد بدنتان می شود؟

15 خرداد 1393 ساعت 2:30

براساس یافته های گروهی از دانشمندان و محققان در بیش از 25 هزار نوع از محصولات مراقبت شخصی یعنی مواد آرایشی_بهداشتی، پرابن وجود دارد که می تواند مضرات زیادی داشته باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران،برخی از متخصصان پوست و مو از عفونت و زخم های پوست پبه عنوان عوارض مصرف موادآرایشی بهداشتی غیر استاندارد یا استفاده نامناسب از این مواد نام می برند و بر این باورند که در بهترین شرایط در صورت مصرف روزانه و نامناسب از مواد آرایشی و بهداشتی احتمال نفوذپذیری آن ها به بدن وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهند،مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی مانند رژلب از دو طریق وارد بدن می شود؛ بخشی از این مواد از طریق تنفس وارد بدن شده و سرب موجود در لوازم های آرایشی وارد جریان گردش خون می شود و باعث مبتلا شدن شما به سرطان خواهند شد.

گفتنی است، تولوئن یکی از فراورده های نفتی است که در لاک ناخن و دیگر مواد آرایشی یافت می شود.خطرناک است چون سم موجود در این ماده به سیستم عصبی حمله می کند و عملکرد مغز و سیستم عصبی را تخت تاثیر قرار می دهد،علاوه بر این در رشد طبیعی جنین و کودکان اختلال ایجاد می کند.
نتایج مطالعات نشان می دهند،استفاده از لوازم آرایشی مختلف خود به خود ضرر دارد حالا اگر مواد آرایشی از برند های تقلبی و مارک های نامرغوب تهییه شده باشد این ضرر ها چند برابر هم می شود.


کد مطلب: 25227

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25227/آیا-می-دانید-روز-چقدر-مواد-آرایشی-وارد-بدنتان-شود

میگنا
  https://www.migna.ir