کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر پایدار کادر پزشکی در کاهش درد کمر بیماران

5 خرداد 1393 ساعت 15:27

پژوهشگران بر اساس تحقیقات اخیر دریافته‌اند با‌ وجودی ‌که افراد دچار کمردرد برای اطلاع و درک نشانه‌های خود ابتدا به اینترنت، خانواده و دوستان مراجعه می‌کنند ولی بنظر می‌رسد کادر پزشکی قوی‌ترین تأثیر را بر بازخوردها و اعتقادات بیمار دارند.


به گزارش ایسنا ، پیام‌هایی از قبیل «مراقب کمر خود باشید» دارای آثار منفی درازمدت هستند، ولی پیام‌های اطمینان ‌دادن و تشویق به انجام فعالیت دارای آثار مثبت درازمدت است.

پژوهشگران از‌ طریق مصاحبه با 23 نفر مبتلا به کمردرد حاد یا مزمن دریافتند اطلاعات و توصیه‌های پزشکان دارای قابل توجه‌ترین و پایدارترین تأثیر بازخورد بیماران است و این‌گونه اطلاعات اغلب سال‌ها در اعتقادات‌شان باقی می‌ماند.

جالب توجه آنکه، پژوهشگران دریافتند که آن ‌دسته پیام‌هایی که به ‌معنای کمر حساس است و لازم ‌است از ‌آن حفاظت کرد، به افزایش هوشیاری، دلشوره، واماندگی و احساس گناه برای بیماران منتهی می‌شود.
محققان از کادر پزشکی خواسته‌اند‌ بیماران را اطمینان دهند و بکوشند اعتماد بیمار را افزایش‌ دهند و توصیه‌های واضحی ارائه دهند تا بیماران قدرت بگیرند و بر رویکرد حرکت و فعالیت خود تأثیر مثبت داشته باشند.
نتیجه این تحقیق در Annal of Family Medicine آمده است.


کد مطلب: 25004

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25004/تاثیر-پایدار-کادر-پزشکی-کاهش-درد-کمر-بیماران

میگنا
  https://www.migna.ir