کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ عامل مهم در ابتلا به "پرخوری عصبی" را بشناسید

25 ارديبهشت 1393 ساعت 15:06

از دید عموم مردم، زمانی که فرد تحت شرایط فشار عصبی و یا ناراحتی به خوردن روی می‌آورد دچار پرخوری عصبی شده ولی از نظر پزشکی، پرخوری عصبی معنای دیگری دارد.


به گزارش میگنا، دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: پرخوری عصبی، نوعی بیماری عصبی- فیزیولوژی است که افراد به صورت دوره‌ای وارد فاز پرخوری عصبی و... بی‌اشتهایی عصبی می‌شوند. با ورود فرد به فاز پرخوری عصبی، به طور بدون کنترل و افراطی به خوردن روی می‌آورد و در پی آن دچار عذاب وجدان از این خوردن افراطی می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در فاز پرخوری بولیمیا قرار می‌گیرند، با استفاده از مسهل‌ها و وادار کردن خود به استفراغ، سعی در جبران پرخوری خود دارند.
دکتر کیمیاگر افزود: بولیمیا در دختران جوان و نوجوان و کسانی که چاق بوده‌اند و از رژیم‌های طولانی‌مدت کاهش وزن استفاده کرده‌اند بسیار مشاهده می‌شود؛ علت دیگری که برای بولیمیا می‌توان برشمرد، اختلالات هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها نظیر سروتونین است و وراثت در این نوع، مؤثر است.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: بولیمیا در صورت عدم درمان عوارض گوارشی و روانی زیادی دارد، بنابراین افرادی که مبتلا به این نوع پرخوری عصبی‌اند باید تحت درمان روانشناسی و روانپزشکی قرار گیرند و تا پایان کامل دوره بیماری، درمان را ادامه دهند.


کد مطلب: 24706

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24706/۲-عامل-مهم-ابتلا-پرخوری-عصبی-بشناسید

میگنا
  https://www.migna.ir