کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"آلرژی به پنی‌سیلین" موجب تیرگی زیر چشم می‌شود

13 ارديبهشت 1393 ساعت 12:08

آلرژی نسبت به برخی از داروها مانند پنی‌سیلین می‌تواند بر روی پوست اطراف چشم‌ها اثر منفی گذاشته و در مدت زمان نه چندان طولانی موجب تیرگی زیر چشم شود.


منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: پوست اطراف چشم، نازکی و ظرافت خاصی دارد و در مقابل عوامل مختلف به ویژه عوامل فیزیکی و شیمیایی آسیب‌پذیر است.
وی گفت: علت کاملا دقیق تیره شدن زیر چشم نامشخص است و البته برخی از عوامل در بروز این عارضه دخیل هستند. جواهری با اشاره به نقش مواد حساسیت‌زا در بروز تیرگی زیرچشم‌ها، تأکید کرد: آلرژی نسبت به برخی از داروها مانند پنی‌سیلین می‌تواند بر روی پوست اطراف چشم‌ها اثر منفی گذاشته و در مدت زمان نه چندان طولانی موجب تیرگی زیرچشم شود.

وی یادآور شد: دود سیگار و قرار گرفتن در معرض هوای آلوده نیز می‌تواند خطر تیره‌شدن پوست زیرچشم‌ها را افزایش دهد. جواهری گفت: در درمان عارضه‌ی تیرگی زیرچشم‌ها که عامل آن یک ماده و یا داروی ایجاد کننده حساسیت است، تا حد امکان باید از مصرف آنتی‌هیستامین پرهیز کرد.

وی افزود: برای درمان اینگونه موارد سیاهی زیرچشم‌ها، تنها باید از ماده‌ی ایجاد کننده‌ی حساسیت که می‌تواند یک نوع دارو باشد، دوری کرد.


کد مطلب: 24314

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24314/آلرژی-پنی-سیلین-موجب-تیرگی-زیر-چشم-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir