کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به داد امور پرورشی در مدارس برسیم

1 ارديبهشت 1393 ساعت 22:20

مدیرکل امور تربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی مربیان پرورشی مدارس دچار وازدگی و ابهام در مدل ارائه شده در زمینه پرورش دانش‎آموزان می‌شوند، تأکید کرد: به داد امور پرورشی در مدارس برسیم.


به گزارش ایسنا منطقه زنجان، ابوالقاسم عیسی‌مراد در گردهمایی مشاوران مدارس استان زنجان تصریح کرد: جنس تربیت باید از نوع وصال باشد به همین جهت کسانی که فلسفه مطالعه کرده‎اند به عرفان روی آورده‌اند. روان‌شناسانی انسان‎گرا خود، شکوفایی را اوج کمال می‌دانند، به بن‌بست می‎رسند زیرا لقا و یکی شدن با محبوب حقیقی و جاودانی را در مطالعات خود ندارند.

وی افزود: نگاه به مشاوره و امور پرورشی باید یکسان باشد زیرا در غیر این صورت مربیان پرورشی دچار وازدگی و ابهام در مدل می‌شوند لذا با مطالعه آثار روان‌شناسان غربی و شرقی، مقایسه و تطبیق آن با مسایل اقتصادی و بومی به تعادل برسند و نیاز نیست در مباحث غربی غش کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در حوزه امور پرورشی باید نگاه به صورت حلقوی و منظومه‎ای باشد زیرا اگر جزیره‌ای عمل شود شکست خواهیم خورد این در حالی است که هم‎اکنون در حوزه پرورشی در ابتدایی‎ترین مسایل نیز مشکلاتی وجود دارد که برای حل آن نیاز است مربیان پرورشی رسالت و شناخت مخاطب خود را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار کرد: امروزه در دنیا هوش هیجانی از هوش شناختی اهمیت بیشتری دارد و مربیان پرورشی وظیفه دارند هوش هیجانی را ارتقا دهند. نگاه در امور پرورشی باید به صورت مثبت باشد و این نوع نگاه است که در دنیا غوغا کرده است و امور پرورشی باید با نظام جامع تحول بنیادین هماهنگ باشد تا از خوددرمانی در این امور جلوگیری شود که اولویت آن نگاه بومی و اسلامی است که در این راستا باید از ابداعات فکری بی‏منبع و ماخذ دوری شود.

عیسی‌مراد یادآور شد: طبق یک تکنیک اساسی در روان‌درمانی، اگر مشاوره به جای دیدن مخاطب خود را ببینند دچار خسران کبیر خواهند شد لذا نگاه به دانش‎آموز به مربیان پرورشی افق می‎دهد ولی متاسفانه مربیان در بحران ابهام‎های ایجاد شده، دانش‎آموزان را دچار سردرگمی کرده‎اند.
 
۸۰ درصد دانش‎آموزان به رشته خود علاقه‌مند هستند
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، گفت: مطالعاتی در خصوص میزان رضایت دانش‎آموزان از رشته خود در حال انجام است، ولی هنوز آمادگی ارایه نتایج وجود ندارد.
به گزارش ایسنا-منطقه زنجان، ابوالقاسم عیسی‌مراد در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار دانش‎آموزان هنرستان‏های زنجان، تصریح کرد: در حوزه ستاد مشاوره آموزش و پرورش فعالیت‏های مکرری برای هدایت دانش‏‎آموزان برای انتخاب رشته خود بر اساس توانمندی‏ها، سلایق، استعدادها و امتیازات کسب شده در آزمون‏‌های مختلف انجام می‎شود که دانش‎آموزان بتوانند به راحتی و آمادگی وارد بازار کار شوند.

وی افزود: هفته مشاغل فرصت مناسبی برای ارایه آگاهی دادن به دانش‎آموزان است که بتوانند با چشم باز به گونه‎ای که توزیع متون رعایت شود، عمل کنند تا دانش‎آموزان با توانمندی بالا وارد عرصه کاربردی رشته خود شوند. در واقع انتخاب رشته مناسب انگیزه‎ای برای تلاش جامعه شاغل در آینده است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس یک تست مشاوره‎ای محسوس بیش از ۸۰ درصد دانش‎آموزان به رشته خود علاقه‌مند هستند و بیش از ۸۰ درصد نیز علاقه دارند با همین وضعیت وارد بازار کار شوند، ولی مطالعات علمی و به روز در حال انجام است و هنوز آمار، آماده ارایه نیست.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، گفت: مطالعاتی در خصوص میزان رضایت دانش‎آموزان از رشته خود در حال انجام است، ولی هنوز آمادگی ارایه نتایج وجود ندارد.


کد مطلب: 24002

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24002/امور-پرورشی-مدارس-برسیم

میگنا
  https://www.migna.ir