کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس:

آسیب‌های جسمی و روانی از سوی پزشکان به بیماران جرم است

29 فروردين 1393 ساعت 0:15

مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: تخطی از وظیفه قانونی از سوی پزشکان و کادر درمانی و کوتاهی در درمان بیماران که منجر به آسیب‌های جسمی و روانی آنان شود جرم است و با آن برخورد قانونی می‌شود.


به گزارش فارس سعید غلامزاده بعد از ظهر امروز در همایش یک‌روزه پزشکی اخلاق حرفه‌ای و آموزه‌های قانونی در سخنانی اظهار داشت: جامعه پزشکی و درمانی بر اساس ماده 496 قانون جدید مجازات اسلامی، ضامن صدمه بدنی و فوت بیماران هستند و در این راستا هر فردی در حیطه کاری خود مسئول رعایت موازین و مقررات پزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه‌گیری غیرمطلوب در درمان بیمار از سوی پزشکان به معنی قصور است و کیفر قانونی دارد و بی‌توجهی در تشخیص بیماری به دنبال تهیه شرح حال مناسب و معاینه بالینی کامل و انجام آزمایش‌های مربوطه قصور محسوب نمی‌شود.

مدیرکل پزشک قانونی استان فارس افزود: مستندسازی پرونده‌ها، شرح حال مناسب و درمان بیماران پرخطر به صورت تیمی، گروهی و اخذ نظر مشورتی از جمله مواردی است که باید رعایت شود.
رئیس هیئت تجدید نظر دادگستری فارس نیز در این همایش ابراز داشت: بیش از 300 پرونده سطحی در مورد خطاهای پزشکی شامل دیر آمدن و بی‌توجهی پرستاران به سازمان نظام پزشکی ارسال شده که آمارها گویای دقت پزشکان و جامعه پزشکی در درمان بیماران است.
علی کوشکی خاطرنشان کرد: سومین تا هشتمین خطای منجر به مرگ و میر بیماران در دنیا مربوط به خطاهای پزشکان در تشخیص به‌موقع است و در این راستا باید این جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


کد مطلب: 23900

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23900/آسیب-های-جسمی-روانی-سوی-پزشکان-بیماران-جرم

میگنا
  https://www.migna.ir